Meistriklassid 2022
Meistriklasside kalender 2022
Meistriklassidesse registreeruda saab 3 nädalat enne toimumise algust meie kodulehel.
Meistriklassid toimuvad Euroopa Sotsiaalfondi projekti "Täiskasvanuhariduse edendamine ja õppimisvõimaluste avardamine" raames ning on osalejatele tasuta.
NB! 2022 aasta meistriklassid toimuvad vastavalt oludele ja võimalustele auditoorselt või veebipõhiselt lähtudes Terviseameti soovitustest.
30.04 Traumateadlikkus töös täiskasvanutega. Meistriklass toimub Narvas ja on venekeelne.
09.06 Õpiühiskond. Meistriklass toimub Tallinnas.
22.09 Minust Meieni. Meistriklass toimub Tartus.
09.11 Loovus õppimise toetajana. Meistriklass toimub Tallinnas.
Traumateadlikkus töös täiskasvanutega
Töös täiskasvanud õppijatega tuleb ette olukordi, kus õppijatel on traumaatilisi kogemusi. Täiskasvanute koolitajal on oluline teada trauma tekke mehhanisme ja arvestada nendega õppeprotsessis. Oluline on oskus õigel ajal märgata ilmnevaid stressi faktoreid ja teada, kuidas aidata õppija tagasi stabiilsesse seisundisse. Meistriklassis osalejad saavad võimaluse tutvuda trauma informeerituse mõiste ja sisuga ning omandavad praktilised enesetadvusamiste tehnikaid, mis võimaldavad oma töös paremini toime tulla.
Meistriklassi viib läbi Julia Dem, VitaTiim arendusjuht, mitteformaalse õppe koolitaja (täiskasvanute koolitaja, tase 6)
Õpiühiskond
Mis on õpiühiskond? Kuidas seda defineerida? Kas oleme nõus väitega, et kui suhtumine haridusse muutub ning kõigil inimestel tekib soov õppida ning hoida end pidevalt kursis kõige uuega, kui on tunnistatud, et ühiskonna areng saab toimuda vaid haritud inimeste toel, alles siis võime rääkida õpiühiskonna kujunemisest? Kas me oleme Eestis juba jõudnud õpiühiskonda? Oleme teel sinnapoole? Selle lävel? Või on veel vaja käia pikk tee, et sinna jõuda? Terminit „õpiühiskond“ võime aegajalt kohata Eesti tulevikule suunatud aruteludes, eelkõige haridusalastes mõttevahetustes või kirjatükkides. Seda nähakse kui olulist alustala, ilma milleta tänapäeva, aga eelkõige tulevikuühiskond pole jätkusuutlik. Ometi peame tõdema, et põhjalikku ülevaadet ja/või õpetust, kuidas siis õpiühiskonda kujundada ei leia me kuskilt. Tahaksin meistriklassi osalejatega vahetada mõtteid ja ehk leida ka vastuseid järgmistele küsimustele:
- Miks me, ma mõtlen täiskasvanute koolitajad, peaksime hoolima sellest, et Eestist kujuneks õpiühiskond?
- Kas see on täiskasvanute koolitajate mure? EI? Või siiski JAH?
- Kui viimane vastus on tõene, siis mida me peaksime tegema, et õpiühiskonna kujundamisele kaasa aidata? Kõik koos ja igaüks meist eraldi!
- Milline on täiskasvanute koolitajate vastutus?
Küsimusi on palju, vastuseid paraku me ei tea. Või ei ole proovinud leida! Loodan, et saame koos astuda sammu selle poole, et meie täiskasvanute koolitajate roll õpiühiskonna kujundamisel Eestis kasvab märkimisväärselt!
Meistriklassi viib läbi Talvi Märja, andragoogika ja juhtimistöö õppetooli rajaja, Tallinna Ülikooli emeriitprofessor, (täiskasvanute koolitaja, tase 8)
Minust Meieni
Õppimist mõjutavad oluliselt suhted õppegrupis. Töötoas esitletakse teoreetilist mudelit koos praktiliste meetoditega, mis aitavad parimal viisil kasutada tegevuslikke meetodeid täiskasvanuõppe gruppide sotsiomeetrilise potentsiaali suurendamiseks (nii online- kui kontaktõppe vormis). Viimase aasta on Tartu ja Tallinna Ülikoolide, Nordic-Baltic Board of Examiners in Psychodrama, Sociometry and Group Psychotherapy liikmesinstituutide ning kahe Põhjamaade täiskasvanuhariduse rakendusasutuse spetsialistid selle teemaga tegelenud Erasmus+ täiskasvanuharidus programmist toetatud projekti "From I to We" raames. Töötuba on kogemuspõhine – st tehakse ise läbi õppegruppide sotsiomeetriat juhtivaid harjutusi ning jagame kogemusi. Töötoa käigus tekib osalejatel tervikkäsitlus õppegruppide sotsiomeetria arendamiseks.
Töötuba viib läbi Endel Hango. Endel on psühhodraama lavastaja ja õpetaja Tartu Psühhodraama Instituudis (alates 2003 täiskasvanute koolitaja-suhtlemistreener, tase 7 kutse)
Loovus õppimise toetajana
Meistriklassi teemaks on loovate ja kunstipõhiste tehnikate rakendamine isiksusliku arengu, õpi- ja grupiprotsesside toetamisel täiskasvanute koolitusgrupis.Meistriklassis käsitleme eelpool nimetatud protsesse, grupi erinevaid vajadusi protsesside erinevates etappides ning nende vajaduste toetamise võimalusi loovate ja kunstipõhiste tehnikate läbi. Suur rõhk on praktilisel kogemusel: katsetame, loome ja jagame. Kaasame tehnikaid visuaalkunsti, tantsu ja liikumise ning draamakunsti valdkondadest.
Meistriklassi viib läbi Kaire Bachmann, loovterapepeut, suhtlemistreener-koolitaja, superviisor, Tallinna Ülikooli külalislektor (täiskasvanute koolitaja, tase 6)