EsilehtPärnumaa, Evelyn Eichhorst

Pärnumaa, Evelyn Eichhorst

Evelyn Eichhorst: hea koolituse mõju jääb kestma

Evelyn Eichhorsti koolitusvaldkondade ampluaa on lai. Ta koolitab nii erivajadustega inimeste tegevusjuhendajaid, sotsiaaltöötajaid kui ka võlanõustajaid. „Teadmine, et olen natuke kaasa aidanud kellegi professionaalsele kasvule, teeb südame soojaks ja annab energiat jätkamiseks,“ kinnitab Evelyn. 

Evelyn õpetab tegevusjuhendajaid Pärnumaa Kutsehariduskeskuses nii taseme- kui ka täiendusõppes, keskendudes erivajadustega inimeste toetamisele ja juhendamisele. Ta tegutseb ka võlanõustajana ning teeb baaskoolitusi uutele võlanõustajatele ja sotsiaaltöötajatele. Saarde vallas pakub Evelyn psühholoogilist nõustamist, toetades kohalikke elanikke vaimse tervise küsimustes.

Evelyni teekond koolitamiseni algas vajadusest anda edasi sotsiaalvaldkonnas kogutud kogemusi ja leida enda kõrvale uusi tegusaid spetsialiste. „Olen ennast naljatades nimetanud kahepaikseks. Minu peamine tegevusväli on sotsiaalteenuseid pakkuv mittetulundusühing Pesapuu. Teise jalaga seisan nüüd koolitusmaailmas ja jagan uutele toimekatele inimestele sotsiaalvaldkonnas kogutud praktilisi kogemusi. Praeguseks on minu õpilastest saanud mu head kolleegid ja valdkonnas toimetajad,“ rõõmustab Evelyn. 

Koolitamine tähendab Evelyni jaoks võimalust valdkonnale n-ö tagasi anda, tagades uue põlvkonna hea ettevalmistuse. „Teisalt on see hea põhjus ennast mitte lõdvaks lasta, vaid proovida end jooksvalt uuemate arengute ja tööriistadega kursis hoida. Ma arvan, et õpetamine ei ole ühesuunaline tegevus, kus ekspert tuleb ja jagab oma tarkust, vaid tegemist on vastastikuse mõtete ja teadmiste vahetamisega. Minu töö on hästi tehtud, kui saan ärgitada õpilased kaasa mõtlema ja vaidlema. Just sellised vaidlused, arutelud ja mõttevahetused on need, mis arendavad kõige rohkem nii mind kui ka õppijaid,“ on Evelyn veendunud. 

Samuti peab ta väga tähtsaks õppimist isikliku kogemuse kaudu. „Proovin anda õpilastele palju võimalusi õpitut kohe praktiliselt rakendada. Näiteks mäletavad minu tegevusjuhendaja õppe läbinud inimesed seda, kui tähtis on anda oma klientidele mõtestatud tegevusi, kuna nad on minu tunnis saanud praktilise harjutuse käigus isiklikult kogeda, milline erinevus on mõtestatud ja mõtestamata tegevusel,“ toob Evelyn näite. 

Küsimustele vastab Evelyn Eichhorst.

Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?

Koolitamine on minu jaoks parim test minu enda mõtetele ja töömeetoditele. Senikaua, kuni ma oma oskusi pole päriselt sõnadesse pannud ja teisele selgelt ära seletanud, on see teadmine natuke „svammine“. Õpetamine sunnib mind tegevuse ja metoodika regulaarselt  detailideks lahti võtma ja küsima, miks ma midagi teen, kuidas ma seda teen ja mis järjekorras. Sageli tabab mind ka arusaamine, et pean mõnda asja liiga iseenesestmõistetavaks, aga õppija jaoks on see just võtmekoht. Kui see konkreetne info ja oskus jääks vahendamata, siis on õpilastel raske rakendada ka ülejäänud oskusi. 

Mulle tundub, et õpetamine aitab mul oma tööd teha süsteemsemalt ja paremini ning samal ajal näha ausalt ka kohti, kus mul veel areneda tuleks. Iga kord, kui klassi astun, saan ise targemaks.

Millised on need hetked koolitajana, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!

Tunnen alati rõõmu sellest, kui ka aastaid pärast koolitust kohtun oma õpilastega ja näen nende rahulolu oma tööga ning erialast arenemist. Need kohtumised kinnitavad, et koolitus pole lihtsalt üks kohustuslik üritus, mis tuleb „ära istuda”, vaid positiivne mõju, mis jääb kestma. 

Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanu tulevikus hakkama ei saa.

  1. Soov areneda. Maailm liigub nii kiiresti, et tänased teadmised võivad juba homme aegunud olla. Samal ajal on meie jaoks uue info kättesaamine tehtud lihtsamaks kui kunagi varem. Ma arvan, et edaspidi tekivad järjest suuremad erinevused inimeste vahel just lähtuvalt sellest, kas nad on valmis ja huvitatud maailmaga kaasa liikuma või mitte.
  2. Kommunikatsioonioskused. Teadmised selle kohta, kuidas üksteisega rääkida, aga veelgi rohkem ka teadmine, kuidas teisi kuulata, on järjest rohkem supervõimeks kujunemas. Olen veendunud, et inimesed, kes oskavad suhelda, mõistes vastaspoole maailmavaadet ja seisukohti, on järjest rohkem hinnatud. 
  3. Oskus olla iseendaga vaikuses. Meie ümber on järjest rohkem infot, müra ja sagimist. Me oleme kogu aeg online ja saadaval. Tulevikus on inimestele edukaks toimetulekuks vaja oskust astuda sellest sagimisest ja mürast teadlikult välja ning leida aega iseendaga üksi olemiseks, enda mõtete kuulamiseks ja tasakaalu taastamiseks.

Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma

  • K_Pärnu_Evelyn Eichhorst