I täiskasvanud õppijate foorum

 

I täiskasvanud õppijate foorum leidis aset 8.detsembril 2005 ning sellel osales 36 inimest.

Foorumi avas aasta õppija 2005 Tarvo Sulg, kes nimetas täiskasvanute õpinguid kapitalistlikus ühiskonnas ellujäämise nippideks.

Terje Haidak, Haridus- ja Teadusministeeriumi täiskasvanuhariduse talituse juhataja, oli seisukohal, et jõudude ühendamine oleks Eesti täiskasvanuharidusele väga kasulik: „Tunnustatud õppijad on inimesed, kes on mitu korda ise tee läbi käinud, kellel on kogemusi. Nemad mõjuvad teistele kõige veenvamalt ja võivad öelda - tule õppima! Foorum on retk mööda Eestit, esimene samm väikse huvigrupi loomiseks, mis võiks edaspidi kasvada jõuks kuni ministeeriumi ukse taga piketeerimiseni välja.“

Ene Käpp, Andrase juhatuse esimees, soovis, et seni nõrk olnud õppijate hääl hakkaks tugevamini kõlama.

Ivika Türkson, Tallinna Keskraamatukogu suhtekorraldusjuht, kutsus üles raamatukogudega koostööd tegema.

Kuulati ettekandeid:

"Kuidas õppimine on muutnud minu elu"Urve Merendi

"Täiskasvanud õppija toetussüsteemi loomine" - Eda Anton

"Kes on täiskasvanud õppija?" - Inge Kiviselg ja Terje Haidak

"Kuidas toetada eakat õppijat" - Inge Paju

Rühmatööde käigus ilmnes, et vajatakse informatsiooni, eeskuju ja motivatsiooni töö kõrvalt hariduse omandamiseks, ümberõppeks ja enesetäiendamiseks. Tähtsad on õiguslikult tagatud kompensatsioonid ja õppimise väärtustamine töö-andja poolt. Kõige selle juures on oluline õppija enda panus, mis saab paremini võimalikuks, kui täiskasvanud õppijatel on oma ühendus, mis esindaks ja kaitseks õppijate huve, aitaks luua toetussüsteemi nii ühiskonna, elukoha, kooli kui ka perekonna tasandil. Foorumi edasise töö tarbeks moodustati vabatahtlikkuse alusel initsiatiivgrupp.

Kes olid foorumile kutsutud õppijad? Need olid 1999.- 2005. aasta õppija ja 2005.aasta maakonna õppija tiitlikandjad ja esindajad täiskasvanute gümnaasiu-midest.  Need on inimesed, kes on tunnetanud, et on vaja välja pääseda eba-soodsast olukorrast või jõuda lähemale oma unistustele. Nad on tegutsenud ennast ise organiseerides. Ning kui nad ühendavad oma kogemused ja energia, siis on see kindlasti jõud, mis on võimeline toetama Eesti täiskasvanuharidust.