IV täiskasvanud õppijate foorum
Visioon – hooliv ja õppimise kaudu kestmajääv Eesti ühiskond.
Missioon – tutvustada ja kanda edasi elukestva õppimise head kogemust.
Igal aastal saavad tunnustuse osaliseks inimesed, kes on õppimise kaudu elukvaliteeti parandanud. Et õppijate tunnustamine ei piirduks ainult ühekordse käesurumise ja lillekimbuga ning et õppijate positiivne kogemus ja energia leiaksid rakendust, kutsuti 2005. aastal ellu täiskasvanud õppijate foorum (TÕF).
28. novembril 2008 tuli Eesti Lastekirjanduse Keskuses kokku juba IV TÕF, kus osalesid maakondade aasta õppijad ja täiskasvanute gümnaasiumide esindajad, kokku 48 inimest. Foorumi avas ja päeva juhtis TÕF‑i initsiatiivgrupi liige Marika Kaasik. Koos sotsioloog Ivi Proosiga vaadati tagasi Eesti arengule pärast taasiseseisvumist. Räägiti ühiskonnas toimuva mõjust inimestele ja väärtushinnangute kujunemisele. Milliseid katsumusi esitavad meile 21. sajandi esimese kümnendi lõpuaastad ja kuidas aitab nendega toime tulla õppimine.
Eesti Lastekirjanduse Keskuse juhataja Anne Rande tuletas toimumiskohta põhjalikumalt tutvustades kõigile osavõtjatele meelde, et hoiakutele ja väärtushinnangutele, mis kujundavad inimese saatust, pannakse alus lapsepõlves ja headel raamatutel on sealjuures väga oluline roll.
Päev jätkus TÕF‑i initsiatiivgrupi esimehe Merle Haugi arutlusega teemal „Aasta õppija – väljakutsed ja kogemused”. Merle Haug kutsus kõiki isiklikku kogemust appi võttes
kaasa mõtlema, kuidas saab aasta õppija mõjutada inimeste arusaamu õppimisest ja kaasata inimesi õppimisse.
Sama teemaga jätkasid osalejad arutelusid töötubades, kus jõuti ühisele järeldusele, et aasta õppija tiitel on tunnustus, mis tõstab mitte ainult auhinnatud õppija, vaid ka tema lähedaste enesehinnangut. Kokkutulnud tegid ettepaneku, et aasta õppijad võiksid oma lugu jutustada külaseltsides ja õpiringides – nii saab olla eeskujuks neile, kes ei ole veel otsustanud õppimise kasuks. Aasta õppija üks kohustusi võiks olla uue aasta õppija kandidaadi esitamine järgmisel aastal.
Töötubasid juhtisid Marju Heldema, Marika Kaasik ja Maret Lina.
Tunnustatud õppijad on inimesed, kes on mitu korda õppijana selle teekonna läbi käinud ja kellel on kogemusi, millest teistele rääkida. Kui nemad ütlevad, et tule õppima, mõjub see kõige veenvamalt. Täiskasvanud õppijate ühenduse TÕF kaudu saab paremini võimalikuks õppijate huvide esindamine ja toetussüsteemi loomine nii riigi, kooli, kogukonna kui ka perekonna tasandil.