GRUNDTVIGI PÄEV

 

Juba kolmandat korda korraldas SA Archimedes haridustkoostöö keskuse täiskasvanuhariduse büroo TÕNi raames Grundtvig päeva, mille ees- märgiks on Euroopa elukestva õppe programmi täiskasvanuhariduse edendamisele suunatud allprogrammi Grundtvig laiem tutvustamine ning selgitamine, milliseid võimalusi pakub see Eesti asutustele ja kodanikele.

Järgneval kolmel aastal on Grundtvig programmi raames tehtavatele projektidele üheks prioriteetseks teemaks seatud võtmekompetentsid, millele pühendati ka seekordne Grundtvigi päev. Võtmekompetentsid või põhipädevused on Euroopa Komisjoni poolt koostöös liikmesriikidega välja selgitatud ning määratletud kaheksa põhilist oskust ja teadmist, mis on igale Euroopas elavale täiskasvanule vajalikud eneseteostuseks, sotsiaalseks ühtekuuluvuseks ja töö leidmiseks teadmisteühiskonnas. Võtmekompetentsideks on emakeeleoskus, võõrkeelteos- kus, matemaatikapädevus ja teadmised teaduse ja tehnoloogia alustest, info- tehnoloogiline pädevus, õppimisoskus, interpersonaalne, kultuuridevaheline ja sotsiaalne pädevus ning kodanikupädevus, ettevõtlikkus ja kultuuripädevus.

Kuidas õpikoostööprojektid saaksid selliseid osku- seid ning teadmisi õppijatele lähemale tuua, päeva jooksul välja selgitada püütigi.

Alustuseks said ligi 50 infopäevale kogunenud ini- mest ülevaate Grundtvigi programmist, selle ees- märkidest, alaprogrammidest, osalemistingimustest ja tähtaegadest. Seejärel tutvustas Tallinna Ülikooli teadur Tiina Jääger lähemalt põhipädevusi elu- kestvas õppes. 

Praktilisi kogemusi õpikoostööst jagasid Keila-Joa Õppekeskus, Külaliikumine Kodukant ja Eesti Infotehnoloogia SA, kelle projektid olid suunatud kindlale põhipädevusele nagu näiteks sotsiaalsete oskuste arendamine, ettevõtlusalase vilumuse tugevdamine ja IKT-alane pädevus. Et kõik Grundtvigi päeval osalejad on siiski potentsiaalsed projektijuhid, andis Mainori Kõrgkooli lektor Estel Pukk päeva teises pooles näpunäiteid ja praktilisi soovitusi projekti edukaks läbiviimiseks ja meeskonna juhtimiseks.

Ürituse vaheajal oli osalistel võimalik maalida martsipani ja päeva lõpus osa saada  naeru-teraapia seansist.

Loodan, et Grundtvig päev ning eriti projekti-kogemusi ja -nõuandeid jagavate Eesti asutuste esindajate säravad näod tekitasid osalejates hulgaliselt koostööplaane tulevikuks ja häid mõt- teid ning ideid, kuidas rakendada põhipädevusi elukestvas õppes ja eriti programmis Grundtvig.

Infot Grundtvigi programmi kohta:
Hannelore Juhtsalu
Hariduskoostöö keskus
Täiskasvanuhariduse büroo
Tel: 6962433
hannelore archimedes.ee