Praktiline ajajuhtimine
Autor: Ardo Reinsalu
See on paarisaja leheküljeline kokkuvõte enamlevinud teadmistest selle kohta, kuidas oma aega paremini planeeri-da. Raamat on üles ehitatud nõnda, et võite selle läbi lugeda mõne tunniga (puust ja punaselt kirjutatud peatükkide sissejuhatustest võib rahumeeli üle libiseda, sest me kõik teame, millest käib jutt). Saate sel moel juba õppeprotsessi käigus hakata aega säästma!
Raamatus on võtteid, mis näivad elementaarsed, mida te kindlasti juba kasutate, mida te kunagi ei hakka kasutama, ja õpetusi, mille kasutamine hakkaks omakorda teie aega röövima. Ent on ka kasulikke nõkse näiteks koosolekute ja ajurünnakute korraldamiseks.
Kohati liiga tehnikakeskseks muutuvaid soovitusi tasakaalustavad psühholoogi nipid: kuidas hoiduda sellest, et kolleegid end teie juurde unustavad või tüütud müügimehed teid kümneteks minutiteks telefonitoru otsa aheldavad. Samuti tähelepanu juhtimine asjadele, mida tehakse kogu aeg ühtmoodi, sest nii on kogu aeg harjutud tegema. Keegi ei sea kahtluse alla, kas see meetod enam toimib.
Aja juhtimisest ülevaate saamiseks on see raamat kindlasti soodsam ja kiirem võimalus kui tuhaneid kroone maksval samasisulisel koolitusel osalemine. Selle peale võib mürki võtta, et nende sisu kattub! Midagi uut pakuks ehk ajajuhtimise mõiste rakendamine puhkeaja mõnusamaks veetmiseks – oma tööpäeva oskavad motiveeritud töötajad ilmselt juba ammu kavandada.
MÕNED NIPID RAAMATUST. VÕTA VÕI JÄTA!
•• Müügimehe kõne saab kiiresti lõpetada katkise plaadi tehnikaga. Igale tema uuele argumendile vastate ühtmoodi: „Ei, ma ei soovi.”
•• Alateadlikud märguanded, mis aitavad külalise „audientsi” lühendada, kui teil on kiire:
- soeta oma kabinetti ebamugav tool, kui külalised end siiski ka sinna unustavad, sae esimesed jalad kahe sentimeetri võrra lühemaks. Tool muutub oluliselt ebamugavamaks;
- tõuse külalise saabudes püsti ja jäägi püsti. Külalisel on siis ebamugav istuda ja ta lahkub kiiremini;
- ühitage külalise tulek kohvipausiga, kui tassitäis joodud on see ühtlasi ka märguanne vestluse lõpetamiseks.
•• Avatud kontoris väldi silmsidet, sest mõni igavlev kolleeg võib sinus oma ohvri leida. Kui oledki sellise igavleja pilgu tabanud, siis ära naerata – see julgustaks teda sinu juurde tulema.
•• Et mitte aega raisata, võiksid naised oma meiki kohendada ajal, kui nad on telefonitoru otsas ootel – mehed võiksid sel ajal koristada oma lauda, avada ümbrikke vms.
Kaire Talviste