Uudiskiri nr 4

 

Projekti neljas ja ühtlasi viimane uudiskiri annab ülevaate projektipartnerite õpiringide õppekavade testimisest erinevates riikides. Siit leiate kokkuvõtte ning täpsemalt on võimalik lugeda ingliskeelses uudiskirjast, mille leiad SIIT

TAMAT Itaaliast testis õpiringi „Koostöö ja resursside jätkusuutlik 
kasutamine“
Testimise käigus arendati osalejate matemaatilisi ja loogika pädevusi ning jõuti järeldusteni:

  1. Iga inimene saab kasutada oma loogikat ja enda operatiivseid võimeid
  2. Läbi avatud oleku on võimalik motiveerida osalejate matemaatilisi pädevusi edendama
  3. Meetod on hea võimalus projektiplaneerimisel vajaliku loogilise mõtteviisi arendamiseks

Seega on õpiring üks vahend kuidas inimesed saavad mõjutada end ümbritsevat keskkonda ja selle edasist arengut erinevate projektide planeerimisel.

 

CEL juhendajate koolitusest Amsterdamis, õpiring „Õpi- ja juhendamis- oskused“ 
Õpiringide metoodika aluseks on kõigi  osalejate aktiivne panus, mille käigus õpitakse üksteiselt. Siinjuures on eriti tähtis läbiviija/juhtija roll, kellel peavad olema vastavad kompetentsid st nad peavad olema pädevad grupi juhtimises, suure empaatia võimega, tasakaalukad, sõbralikud ja head suhtlejad. Oma õppekavas on püüdnud CEL siduda neid erinevaid aspekte.

ASSE „Kultuuripärand mitmekeelsetes kogukondades“
Õpiringi sihtgrupiks oli erinevate kultuursete taustadega naised, kes on koduse vägivalla ohvrid. Esimalt läheneti teemale teoreetiliselt, käsitledes kultuuriväärtusi erinevates ühiskondades. Seejärel asuti praktilise osa kallale ning siirduti kööki, kus üheskoos valmistati erinevate maade toite.  
Tänu õpiringile õppisid osalejad tundma ja paremini mõistma ühes kogukonnas elavaid erinevaid kultuure. Samuti oli see hea võimalus praktiseerida inglise keelt, mis ei olnud kellegile emakeeleks.
Naised leppisid kokku, et jätkavad oma õpiringi tegevust

LETU "Kultuuripärand mitmekeelses kogukonnas"
Kuigi õpiringide traditsioon on väga vana, olid leedulased esmalt väga skeptilised, sest sellist meetodi ei oldud selles sfääris eelnevalt kasutatud. Koos arutati Euroopa Liidu kultuuride erinevusi ja sarnasusi. Iga osaleja võrdles ühte riiki, mida ta oli külastanud ning kirjeldada selle maa traditsioone, inimeste harjumusi, tavasid ja uskumusi. See ei olnud lihtne, kuna osalejad kirjeldasid oma nägemust ning ei olnud objektiivsed. Samas oli arutelu väga huvitav ja viljakas.
Õpiringi meetod annab hea võimaluse erinevatest punktidest asju vaadelda ning seejuures ka avardada oma vaatevinklit.

SEED "e-õppe platvorm - infotehnoloogiline pädevus"
E-õpiringi testimise tulemused on leitavad veebiaadressil elc.nopros.eu. 
E-õpiringi põhilised eesmärgid:
• Jagada oma õpiringi testimise kogemusi.
• Anda huvitatutele ülevaade õpiringi õppekavade kasutamisest.

Iga e-õpiringi sissekanne annab ülevaate:
• Üldine (faktiline) ülevaade õpiringi testimisest 
• Kogemuste edastamine: selgitus iga õpiringi kooskäimisest (teemad, tegevused, märkused korraldajale jne). 
• Soovitused: kuidas õpiringi paremaks muuta, nt mis töötas hästi, mis mitte; milliseid materjale võiks  lisada õppekavasse. 
 

CENJOR „Kultuuripärand mitmekeelsetes kogukondades“
Õpiringis osalesid kuus Aafrika päritoluga töötut noort inimest. Algul oli raske, kuid samm-sammu haaval näitasid osalejad üles suurt uudishimu ning arutlesid etteantud teemadel.  
Testimine näitas, et õpiringi metoodika on alternatiivne võimalus kasutada õpiringi meetodikat mitteformaalses õppimises ning just kogukondades, mis on seotudmittetulundus  sektoriga.

La società dello specttacolo testisid õppekavasid „Euroopa teater ajaloolises perspektiivis“ ning „Loov suhtlus ja koostöö“
Toetudes testimise tulemusele on õpirringide põhitunnuseks mitmekesised seisukohad ja ühtse grupi/ kogukonna loomine. Samuti on see hea võimalus oma kogemuste ja arvamuste jagamiseks, lugude rääkimiseks ja teiste aktiivsete kodanikega suhtlemiseks.
Metoodika on eriti sobiv täiskasvanuhariduses, kuna just täiskasvanute omavahelises suhtlemises peaks olema rohkem arutelu ja ideede vahetamist. Samuti saab seda meetodit kasutada  noortega töötamisel ja miks ka mitte formaalhariduses.

National Mediamuseum "Loov suhtlus ja koostöö"
Rahvuslik meedia Museum (NMeM) Bradfordis korraldatud õpiringis osalesid 12 vanemat inimest, kes tutvusid infotehnoloogia ja selle võimalustega. Õpiringkeskendus erinevatele teemadele, nagu näiteks e-posti võimalused, iplayer ja iGoogle.

De Charge „Koostöö ja ressursside jätkusuutlik kasutamine“
Õpiringis osales 10 erineva vanuse ja päritolu maaga inimest. Esmalt kasutati mitmeid jäämurmise harjutusi. Õpiringis õpiti, kuidas moodne tehnoloogia saab meie elu palju lihtsamaks teha. Õpiring oli osalejate jaoks lõõgastav ja lõbus viis millegi uue õppimiseks, mis võib esmapilguöl tunduda väga hirmutav, kui sa pole eelnevalt palju arvutiga kokku puutunud.

ANCE „Täna räägime kreeka keelt köögis“
Õpiringi eesmärk oli võimaldada osavõtja parandada oma kreeka keeles. Ühegi osaleja emakeel ei olnud kreeka keel, kuid kuid nad olid juba pikemat aega elanud Kreekas. Enamus olid naised, vanuses 16-60. Samuti oli kreeka keele tase väga erinev. Osalejad nautisid kogemust, neile meeldi loodud atmosfäär, erinevate kultuuride tundma õppimine, söögi tegemine ja loomulikult seejärel üheskoos söömine ning kogu aeg suheldi omavahel kreeka keeles.

Õpiringide projekti NOPROS raames koostas ETKA Andras koos Itaalia partneriga õppekava õpiringile "Euroopa teater ajaloolises perspektiivis", mille esimest moodulit testiti Itaalias ning teist Eestis.

Õpiringis käsitletakse teatrit ajaloolises perspektiivis, eesmärgiga tõsta teadlikkust Euroopa kultuurilisest identiteedist alustades inimkonna ja ühiskonna suhtest. Teatri kaudu õppisid osalejad enda avamist nii emotsionaalsel, kui ka tunnetuslikul tasandil, samuti ka oma võimete ja soovide teadvustamist. Õpiringi tegevus aitab kaasa eestlaste kultuuriteadlikuse ja –pädevuse tõstmisele.

Õpiringide tegevused toimusid novembrist 2010 kuni juunini 2011 kahes erinevas grupis. Üks õpiring toimus Eesti pealinnas Tallinnas ning teine Raplas, mis asub 50 km pealinnast.

Õpiringidest võttis osa 31 inimest, kellest enamus olid naised. Tallinna õpiringis osales 3 meest, kuid Rapla õpiring koosnes 100% naistest, kes on raamatukogu- töötajad.

ETKA Andras "Euroopa teater ajaloolises perspektiivis"
Õpiringide töö aluseks oli ühe teatrietenduse ühine vaatamine, mis oli hilisemate arutluste aluseks. Osalejad olid õpiringi tööga väga rahul ja uue meetodi tundma õppimine meeldis kõigile väga. Rapla õpiring käivitus koheselt ning arutelu oli väga põne ja kaasahaarav. Õpiringi käigus avaldusid paljud uued mõttesuunad, mis andsid mõtteainet ka edaspidiseks tegevuseks.

Peale esimest kohtumist oodati uusi kokku saamisis suure ärevusega. Samas tõdeti, et selline õppimise viis on juba paljudele tuttav ning alateadlikult rohkesti kasutatud. Suureks huviks osutus seejuures süstemaatiline õpiringi ülesehitus. Mitmel osalejal tekkis huvi õpiringi metoodikast ning juhendaja ülesannetest rohkem teada saada. Projekti käigus valmivad materjalid on siinjuures väga suureks abiks.

Tallinna grupp koosnes inimestest, kes polnud üksteisega enne kokku puutunud ning olid sattunud õpiringi „pool juhuslikult“. Samuti on enamus eestlaseid väga kinnised ning endasse tõmbunud, eriti kui kedagi ei tunta ning neil võtab aega, et üksteisega „soojaks“ saada. Kuna õpiringi töö nõuab vastupidist oli grupi käivitamine keerulisem. Seega ei saanud Tallinna grupp võrreldes Raplaga kohe alguses head hoogu sisse. Seda pani tähele ka juhendaja, kes sellele väga kiirelt reageeris ning tegi osalejatega „Ice Breaking“ harjutusi, mis oma lõbususe ja lihtsusega kõigile vastuvõetavad olid ning grupi sisekliimat lõdvestas. Edasine õpiringi tegevus läks tänu Ice breakingule ja õpiringi ülesehituse lihtsusele palju kergemalt. Üheskoos töötati   väga intensiivselt ning uusi kohtumisi oodati väga.

Mitu osalejat on tagantjärele maininud, et nad pole kunagi varem teatrietendusi sellise pilguga vaadanud. See on enamusele uus ja huvitav kogemus. Samuti avastati üllatusega, kui suur mõju võib olla kultuuril sh teatril eestlaste igapäevaellu. Paljud inimesed õppisid ka enda kohta väga palju. Täiesti uue pilgu läbi vaatama ennast ning laval toimuvat ning kuidas need kaks poolust on omavahel seotud.

Osaleja Triin mainis, et ta on õpiringist rääkinud nii mõnelegi oma sõbrale, kes on avaldanud soovi ka õpiringiga liituda. Siinjuures on rõõm tõdeda, et peale kolme kooskäimist otsustasid mõlemad õpiringid oma tegevust jätkata. Koos plaanitakse uusi kokusaamisi ja kultuuri teemalisi arutelusid.

 

Projekt on rahastatud Euroopa Liidu Grundtvigi programmi poolt.
Projekti nr nr 503016-LLP-1-2009-1-IT-GRUNDTVIG-GMP