Uudiskiri nr 2
Projekti NOPROS teises uudiskirjas antakse ülevaade seni toimunud projekti käigust. Projektipartner CEL annab ülevaate meditatsiooni meetodi kasutamise tähtsusest õppioskuste arendamisel. Partnerid Leedust ja Kreekast annavad ülevaate oma riigi elukestva õppe süsteemist ning selle arengutest viimastel aastatel.
Veel leiab uudiskirjas ülevaate õpiringi metoodika kasutamisest vaba- ja formaalhariduses ning vaadeldakse lähemalt paari võtmepädevust.
Ingliskeelset uudiskirja saab lugeda SIIT
Õpime õppima
Projektipartner CEL Hollandist tegeleb õppimise teemaga ning seda läbi inimese isikliku arengu ja eneseteostus. Oma metoodikas põnineb CEL introspektiivsetele jameditatiivsetele harjutustele. Õppimise all ei mõisteta mitte ainult informatsiooni salvestamine vaid õppimist kui pikemat protsessi. Inimesel peab olema valmisolek õppmiseks, mida saavutatakse ainult sel juhul kui kõik sisemised takistused on eemaldatud. Valmisoleku saavutamiseks on vaja kaaluda uuenduslike lähenemisviiseeneseavastamisel ning muutusi, mis aitavad jõuda kõrgema teadvuse tasandile. CEL poolt pakutud lähenemine põhineb enesevaatluse ja meditatsiooni tehnikale.
Projektikohtumine Tallinnas
Teine projektipartnerite koosolek toimus 30.maist kuni 1.juunini 2010 Tallinnas. Teisel kohtu- misel koostati projekti kvaliteedi ja teavitamise plaan. Samuti otsustati projektis kaasata e-õpe ning luua õpiringide juurde e-plattvorm. Samuti jätkati õppekavade koostamist ning siinjuures nende sidumist Euroopa Komisjoni poolt kirja pandud võtmepädevustega.
Võtmepädevused |
Õppekava | Partnerid |
Õppimisoskus |
Õpi ja juhendamisoskused | P10_CEL P4_ANDRAS P1_TAMAT |
Kultuuriteadlikkus ja -pädevus |
Euroopa teater ajaloolises perspektiivis | P2_SoSeSpe P4_ANDRAS |
Ema- ja võõrkeeleoskus
|
Kultuuripärand mitmekeelses kogukonnas
|
P1_TAMAT P3_ANCE P5_CENJOR P8_ASC P9_LPSK P-Silent_SEED |
Infotehnoloogiline pädevus
|
Loov suhtlus ja koostöö
|
P1_TAMAT |
Algatusvõime ja ettevõtlikkus
|
Sotsiaalse ettevõtluse tähendus
|
P7_DCR |
Matemaatikapädevus ja teadmised teaduse ja tehnoloogia alustest |
Koostöö ja ressurside jätkusuutlik kasutus |
P1_TAMAT |
Õpiringide metodoloogia
Õpiringide meetod võimaldab erinevate elualade inimestel vabalt demokraatlikus protsessis oma arvamust väljendada tagajärgede pärast hirmu tundmata.
Õpiringi väljund võimaldab osalejatel mingis valdkonnas oma teadmisi avardada vahendades informatsiooni, kogemusi ja seisukohti.
Õpiring annab võimaluse erinevatele inimestele kokku tulla, käsitleda ühist huvi pakkuvaid teemasid ning kavandada konkreetseid tegevuskavasid probleemi lahendamiseks eesmärgiga suurendada sotsiaalset aktiivsust ning tuua kaasa positiivseid muutusi ühiskonnas.
Mis toimub õpiringis?
-
Panustamine nii individuaalsel tasand, kui ka grupitasandil
-
Loob võimalusi aruteluks, et probleemidele lahendusi leida
-
Pakub võimalust erinevate sidusgruppide kokkutulemiseks
Projekt on rahastatud Euroopa Liidu Grundtvigi programmi poolt.
Projekti nr nr 503016-LLP-1-2009-1-IT-GRUNDTVIG-GMP
|