Uudiskiri nr 2

 

Projekti NOPROS teises uudiskirjas antakse ülevaade seni toimunud projekti käigust. Projektipartner CEL annab ülevaate meditatsiooni meetodi kasutamise tähtsusest õppioskuste arendamisel. Partnerid Leedust ja Kreekast annavad ülevaate oma riigi elukestva õppe süsteemist ning selle arengutest viimastel aastatel.

Veel leiab uudiskirjas ülevaate õpiringi metoodika kasutamisest vaba- ja formaalhariduses ning vaadeldakse lähemalt paari võtmepädevust.

Ingliskeelset uudiskirja saab lugeda SIIT

Õpime õppima
Projektipartner CEL Hollandist tegeleb õppimise teemaga ning seda läbi inimese isikliku arengu ja eneseteostus. Oma metoodikas põnineb CEL introspektiivsetele jameditatiivsetele harjutustele. Õppimise all ei mõisteta mitte ainult informatsiooni salvestamine vaid õppimist kui pikemat protsessi. Inimesel peab olema valmisolek õppmiseks, mida saavutatakse ainult sel juhul kui kõik sisemised takistused on eemaldatud. Valmisoleku saavutamiseks on vaja kaaluda uuenduslike lähenemisviiseeneseavastamisel ning muutusi, mis aitavad jõuda kõrgema teadvuse tasandile. CEL poolt pakutud lähenemine põhineb enesevaatluse ja meditatsiooni tehnikale.

Projektikohtumine Tallinnas
Teine projektipartnerite koosolek toimus 30.maist kuni 1.juunini 2010 Tallinnas. Teisel kohtu- misel koostati projekti kvaliteedi ja teavitamise plaan. Samuti otsustati projektis kaasata e-õpe ning luua õpiringide juurde e-plattvorm. Samuti jätkati õppekavade koostamist ning siinjuures nende sidumist Euroopa Komisjoni poolt kirja pandud võtmepädevustega.

 

Võtmepädevused

Õppekava Partnerid

Õppimisoskus

Õpi ja juhendamisoskused  P10_CEL
P4_ANDRAS
P1_TAMAT
Kultuuriteadlikkus ja -pädevus
 
Euroopa teater ajaloolises perspektiivis  P2_SoSeSpe
P4_ANDRAS
Ema- ja võõrkeeleoskus

 

Kultuuripärand mitmekeelses kogukonnas 

 

P1_TAMAT
P3_ANCE
P5_CENJOR
P8_ASC
P9_LPSK
P-Silent_SEED
 
Infotehnoloogiline pädevus

 

Loov suhtlus ja koostöö 

 

P1_TAMAT
P2_SoDeSpe
P5_CENJOR
P6_NM&M
P-Silent_SEED(e-LC)

Algatusvõime ja ettevõtlikkus

 

Sotsiaalse ettevõtluse tähendus 

 

P7_DCR
P8_ASC
P9_LPSK
P10_CEL
P-Silent_SEED

Matemaatikapädevus ja teadmised teaduse ja tehnoloogia alustest
 
Koostöö ja ressurside jätkusuutlik kasutus
 

P1_TAMAT
P3_ANCE
P7_DCR
P-Silent_SEED

Õpiringide metodoloogia
Õpiringide meetod võimaldab erinevate elualade inimestel vabalt demokraatlikus protsessis oma arvamust väljendada tagajärgede pärast hirmu tundmata.

Õpiringi väljund võimaldab osalejatel mingis valdkonnas oma teadmisi avardada vahendades informatsiooni, kogemusi ja seisukohti.

Õpiring annab võimaluse erinevatele inimestele kokku tulla, käsitleda ühist huvi pakkuvaid teemasid ning kavandada konkreetseid tegevuskavasid probleemi lahendamiseks eesmärgiga suurendada sotsiaalset aktiivsust ning tuua kaasa positiivseid muutusi ühiskonnas.

Mis toimub õpiringis?

  • Panustamine nii individuaalsel tasand, kui ka grupitasandil
  • Loob võimalusi aruteluks, et probleemidele lahendusi leida
  • Pakub võimalust erinevate sidusgruppide kokkutulemiseks

 

 

Projekt on rahastatud Euroopa Liidu Grundtvigi programmi poolt.
Projekti nr nr 503016-LLP-1-2009-1-IT-GRUNDTVIG-GMP