VI täiskasvanud õppijate foorum "Õppimine seob põlvkondi"
... toimus 26. novembril 2010 Eesti Nuku- ja Noorsoo- teatris Tallinnas. Foorumil osalesid maakondade aasta õppijad, täiskasvanute gümnaasiumide esindajad ja õppijate toetajad, kokku 42 inimest.
Foorumi avas ja päeva juhtis TÕFi initsiatiivgrupi liige Marika Kaasik. Päeva teisel poolel tegi TÕFi initsiatiiv- grupi esimees Merle Haug kokkuvõtte TÕFi kuueaasta- sest tegevusest.
Haridus- ja teadusministeeriumi täiskasvanuhariduse talituse peaekspert Aino Haller andis ülevaate täiskasvanuhariduse hetkeseisust ja tutvustas uue Täiskasvanuhariduse Seaduse tööversiooni.
Aasta õppija 2010, Egon Erkmanni ettekanne „Elu muutus juba hetkest, kui asusin lõpetama poolijäänut” oli väga emotsionaalne ja mõtlemapanev.
Päeva esimese poole kõrghetk oli Šotimaa õppijate esindajate Christopher Fairgrieve ja Linda Judge (Scotlandś Learning Partnership http://www.salp.org.uk/) esinemine. Nende ettekandest jäid kõlama mõtted, et õppijatele on kõige tähtsam olla kaasatud – see stimuleerib, annab moraalse eneskindluse ja toetab. Toe olamasolu on väga oluline. Foorum peab oma töös neid asju silmas pidama. Šotimaa õppijate kinnitusel annab foorum õppijatele energiat ja julgustab.
Üleriigiline foorum on idee ülevalhoidja ja poliitiline suunanäitaja. Kohalik foorum peab õppimist edendama – õppijad saavad arutada, kas koolitajate poolt pakutu on olnud heal tase- mel. Foorum aitba kaardistada õppijate vaja- dusi, laiendab arusaamu ja toetab eneseusku. Kohalikest foorumidest peaks moodustuma üleriigiline foorum. Kõige raskem on olnud vabatahtlike eestvedajate leidmine ja nende kaasamine. See on lõppematu ja sageli täna- matu töö. Õppijate pidev liikumine vajab kogu aeg uute eestvedajate leidmist.
Päeva teisel poolel jätkasid osalejad omavahelisi arutelusid töötubades psühholoog Pille Murriku juhendamisel. Rühmad arutlesid teemal „Motiveerivad uskusmused ja väärtused, mina saan muuta maailma”.
Rühmatöö tulemusena leiti, et õppijatele on väga oluline pere toetus, tunnustus ja märkamine teiste poolt ning positiivsed emotsioonid. Samuti riigipoolne toetus finantstoe ja erinevate toetusmeetmetega (lastehoid, transport, tasuta kursused, nõustamine). Oluliseks peetakse ka riigi rahalist toetust ja asendustasu.