Vaimastvere kool, Jõgevamaa

 

Direktor innustab õppima


                                                      

Väikesele maakoolile omaselt valitseb Vaimastveres sõbralik ühtehoidev õhkkond. Kooli sotsiaalpedagoog Leina Kreek kinnitab, et uued töötajad toovad tagasisides alati esile kooli kodust kollektiivi, kes sõbralikult abistab kooliellu sisseelamisel. Nõu ja jõuga ollakse abiks mitte ainult uutele töötajatele, vaid teadmisi jagatakse kogu kollektiivile. Regulaarselt toimuvad vestlused, kus õpetajad jagavad teineteisega näiteks võtteid, mille abil toetada õpilaste töömeeleolu loomist ja kuidas tulla toime võimalike konfliktidega. Samuti jagatakse infot ja muljeid läbitud koolituste kohta. Koolitustel käiakse palju, sest Vaimastvere kool pakub töötajatele enesetäiendamiseks võimalust õppida töö kõrvalt nii ülikoolis kui ka täiendõppe kursustel. Vajadusel leitakse õppimise ajaks tööle asendajad, võimalik on võtta õppepuhkust ja kool tasub täiendkoolituste eest. Enesetäiendamise eestvedajaks on kooli direktor, kes motiveerib õpetajaid taotlema kõrgemat kvalifikatsiooni. „Direktor mitte ainult ei võimalda töö kõrvalt õppimist ja enesetäiendamist, vaid lausa julgustab seda tegema,“ kinnitab Kreek.

Miks on õppijasõbralik töökeskkond teie organisatsioonile oluline?
Leina Kreek, Vaimastvere Kooli sotsiaalpedagoog: Õppijasõbralik töökeskkond on Vaimastvere koolile oluline, sest kool on õpetajaks nii suurele kui ka väikesele. Õpetaja ise ongi Vaimastvere koolis suurim õpilane, kes omandab pidevalt uusi oskusi ja teadmisi, mida rakendada Eesti tuleviku töötajate harimiseks. Ka õpilased märkavad, kui õpetaja kasutab uusi õpitud oskuseid.

Miks soosite oma töötajate õppimist ja millist kasu see teie organisatsioonile toob?
Haritud pedagoog leiab õppetöö lihtsustamiseks kiirelt põnevaid väljundeid ja huvitavaid lähenemisviise. Parimad õpetajad täiendavad ennast pidevalt nii erialaselt kui ka muudes valdkondades. Praegu on meie koolis kolm kõrgharidust omandavat õpetajat ja koolitustel käib kaks õpetajat. Hindame haritud õpetajaid kõrgelt ja soosime hariduse omandamist ka õpetajaameti kõrvalt.