Vahur Veelaid, Saaremaa

 

Vahur Veelaid koolitab tulevasi väikelaevaehitajaid


                                             

Kui juhtute nägema Politsei- ja Piirivalveameti patrullkaatrit või Eesti Mereväe väekaitsekaatrit, on ehk huvitav teada, et nende Saaremaal ehitatud meresõidukite valmimisel võib kaudselt mängus olla ka Vahur Veelaiu käsi, sest just Vahur õpetab Kuressaare Ametikoolis tulevasi väikelaevaehitajaid.

Mehaanikainseneriks õppinud ja väikelaevaehitust tudeerinud Vahuri koolitajateekond saigi alguse just Kuressaare Ametikoolis, kuhu ta tööle tuli. „Mingil hetkel tegi koolitusjuht ettepaneku hakata korraldama väikelaevajuhi koolitusi. Edasi tulid juba 3D-modelleerimise ja keevituse koolitused. Kokkuvõttes on olnud üsna naturaalne areng,“ nendib Vahur.
Väikelaevaehituse valdkonna kutseõpetajana ei piirdu Vahur vaid klassi ees seismisega. Kuressaare Ametikooli, Eesti Töötukassa ja laevaehitusettevõtte Baltic Workboats koostööprojekti raames on Vahur osalenud keevitajate koolituse õppeprotsessi kavandamisel, õppekava koostamisel ning uue ja tänapäevase õpikeskkonna loomisel. Samamoodi planeeritakse ka laevamehaanika õpet.
Kuressaare Ametikooli koolitusjuht Ade Sepp toob välja, et Vahur uuendas oma vabast ajast kooli keevituse ja metallitöö õppelabori, et õppijad tunneksid ennast turvaliselt ja saaksid koolitust nõuetele vastavas õpiruumis, loomulikult uusi töövahendeid kasutades. „Vahur aitab õppijatel määratleda oma õppimise lühiajalisi ja pikaajalisi eesmärke, mis on seotud nende tööalaste või isiklike ambitsioonidega. Ta pakub regulaarselt konstruktiivset ja julgustavat tagasisidet, et õppijad saaksid oma edusammudest ja ebaõnnestumistest teadlikuks,“ mainib Ade, lisades, et Vahur on ka ettevõtja, mistõttu saab ta koolitunnis ilmestada teooriat kogemuste ja näidetega elust enesest.

Küsimustele vastab Vahur Veelaid.
Kuidas toetada täiskasvanud õppijaid nende eesmärkide täitmisel?
Raske on seda ise hinnata, kas ja kuidas ma õppijaid toetan. Küllap tuleb püüda anda endast parim. Inimesed on erinevad ning eks tuleb tajuda igaühe individuaalseid motivaatoreid ja soove.

Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Öeldakse, et kui tahad midagi selgeks saada, hakka seda õpetama. Olen sellega täiesti nõus. Eriti tuntav on see CAD-modelleerimise korral – õpilased suudavad (tihtipeale algaja oskamatusest) genereerida probleeme, mille peale ise ei tuleks. Viimaste lahendamisest tuleb tajutav isiklik areng.

Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Võimalik, et need hetked on siis, kui keegi koolitusel käinutest räägib oma paranenud töötulemustest seoses omandatud teadmistega. Neid juhuseid on isegi olnud.

Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanu tulevikus hakkama ei saa?
Arvan, et igaühel on koht ühiskonnas alati olemas, ükskõik, mis teadmised tal on või ei ole. Peamine on teha hästi seda, mida oskad.

Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma