Sõmerpalu lasteaed Lepatriinu, Võrumaa
Kõigil on võimalus õppida ja seda kasutatakse üha enam
Sõmerpalu lasteaed Lepatriinu on andnud igale kollektiivi liikmele võimaluse end erialaselt täiendada. „Viimastel aastatel on õpetajate huvi täiendkoolituste ja õppima minemise vastu suurenenud,“ kinnitab lasteaia direktori asetäitja Anneli Laursoo-Dunaiski.
„Pakume igale soovi avaldavale töötajale võimalust enesetäiendamiseks ja vajadusel ümberõppeks,“ räägib Laursoo-Dunaiski. Enim on pakutud õpetaja abidele aastapikkust koolitust Valgamaa Kutsehariduskeskuses lapsehoidja 4. või 5. kutsetaseme saamiseks.
Mitmed abiõpetajad on aga teinud oma tööalases karjääris muutuse ja asunud õppima koolieelse lasteasutuse õpetajaks. Laursoo-Dunaiski kinnitab, et lasteaed hindab väga kõrgelt töötajaid, kes on otsustanud minna õppima ülikooli. „Lastega töötanud õpetaja abidel ja abiõpetajatel on olemas kogemustepagas, mille toel uusi teadmisi omandada,“ leiab Laursoo-Dunaiski, et karjääripööre on neile väga sobiv.
Lasteaia õppeaasta tegevuskavas on välja toodud töötajate koolitusplaan. Sellest tehakse õppeaasta lõpus kokkuvõte ja seatakse eesmärgid järgmiseks õppeaastaks. Selle järgi planeeritakse järgmise aasta eelarvesse tasulised koolitused. „Anname igaühele võimaluse enesetäiendamiseks ja toetame õppijat paindliku töögraafiku ning sõbraliku ja hooliva suhtumisega. Oleme kõigile õppijatele nõu ja jõuga toeks,“ lubab Laursoo-Dunaiski.
Miks teie organisatsioonis töötajate õppimist soodustatakse ja julgustatakse?
Anneli Laursoo-Dunaiski, Sõmerpalu Lepatriinu lasteaia direktori asetäitja: soovime, et meie asutuses töötaks kvalifitseeritud ja pädev meeskond, kes oskab ja tahab laste ja lastevanematega töötada, samuti hindab meeskonnatöö oskusi ning oskab hoida töökeskkonnas häid suhteid.
Millist kasu on toonud töötajate õppimise soosimine?
Meie töötajad on muutunud tänu õpingutele teadlikumaks. Nad soovivad organisatsioonis ellu viia uuendusi ja on valmis muudatustesse ise panustama. Näiteks meie lasteaias varem õpetaja abina töötanu õpib praegu Tartu Ülikoolis koolieelse lasteasutuse õpetajaks. Nüüd on ta meil juba õpetajana tööl ja teinud mitmeid ettepanekuid muudatusteks. Ta soovib oma rühmas kasutusele võtta projektõppe, pöörata rohkem tähelepanu õuesõppele, samuti on ta teinud ettepanekuid lasteaia dokumentatsiooni uuendamiseks. Õpetajaks õppiv kolleeg on innovaatiline ja soovib eksimist kartmata proovida uudseid lähenemisviise. See on väga positiivne ja edasiviiv ning ergutab ka teisi kolleege.
Loo autor: Tanel Raig