Siimusti lastekeskus Metsatareke, Jõgevamaa

 

Koos õppimine toob üksteisemõistmise


                                       

Jõgevamaa Siimusti lastekeskuses Metsatareke õpitakse koos. Ühiselt käiakse koolitustel, kuid ka reisidel ja kontsertidel.Lastekeskuse direktor Imbi Ivask ütleb, et peab juhina oluliseks pakkuda enesetäiendamise võimalusi kogu kollektiivile korraga. Kõik töötajad on samal ajal samas kohas, kuulevad korraga ühesugust informatsiooni, saavad kohe omavahel mõtteid vahetada. „Hiljem igapäevatöös mõistavad ka üksteist paremini,“ selgitab Ivask. Oluliseks enesetäiendamise võimaluseks peab Ivask ka ühisüritusi – koos käiakse teatris ja kontserdil ning võetakse ette spontaanseid reise ja väljasõite. Ivaski kinnitusel ei pea neid alati isegi juht korraldama. Kui keegi leiab huvitava ürituse või reisi, hõikab ta selle ühises suhtluskanalis välja ja kõik, kes soovivad, osalevad. Silmaringi laiendavad ja vaimset tervist turgutavad reisid välisriiki toimuvad korra aastas.Töötajatel on võimalik koolitusele minna ka omal valikul, kui arvavad, et just seda koolitust on vaja. Koolitus ei peagi olema alati erialaga seotud, vaid võib toetada ka töötaja vaimset tervist või hobi. Praegu õpib kolm töötajat TalTechis, Luua Metsanduskoolis ja Tartu Rakenduslikus Kolledžis erialadel, mis otseselt nende igapäevatööd ei puuduta. Kuid lastekeskuses leitakse, et endaga rahulolev töötaja on parim töötaja ning kindlasti saab uusi oskusi kasutada ka igapäevatöös lapsi õpetades ja arendades.
Imbi Ivask ütleb, et hindab kõige enam selliseid enesetäiendamise võimalusi, kus töötajad saavad kogemusi jagada kolleegidega teistest asutustest. „Nendel koolitustel jõutakse sageli arusaamisele, et meil on tegelikult väga hea keskkond töötamiseks ja meie mured polegi nii hullud, kui teistel,“ rõõmustab Ivask.

Miks loote organisatsioonis õppijasõbralikku töökeskkonda?
Imbi Ivask, Siimusti lastekeskuse Metsatareke direktor: Meie igapäevane töö on seotud traumakogemusega lastega. Juhtumid on sageli väga keerulised. Selleks, et töötajad jääksid ise terveks ja suudaksid lapsi aidata, on vaja pidevalt ennast täiendada, uusi metoodikaid omandada, silmaringi laiendada, kolleegidega kohtuda. Toetades ja innustades töötajaid ennast täiendama, on nad endas kindlamad, tasakaalukamad ja suudavad lapsi paremini aidata. Samas annavad nad eeskuju lastele – õppida ja ennast arendada saab kogu aeg ja igal pool. See on väärtus, mis ajaga ainult kasvab.

Millist kasu on toonud töötajate õppimise soosimine?
Meil on olnud vähe töötajate vahetumist. Poolteist aastat tagasi läbis kogu meeskond koolituse „Traumateadlik ja kiindumuspõhine usalduslikel suhetel põhinev sekkumine“. Oleme seda metoodikat hakanud asutuses aktiivselt rakendama. Asjad muutuvad kukesammul – lapsed on üllatunud, et nende väärale käitumisele ei järgnegi karistust, vaid neid kuulatakse. Töötajad on omandanud tehnikad, et ärevil laps maha rahustada ja asjad jäävad terveks. Iga uus asi võtab aega, aga kui piisavalt harjutada ja uskuda sellesse, mida sa teed, siis tulevad ka tulemused.

Loo autor: Tanel Raig