Signe Puusepp, Lääne-Virumaa

 

Tee parema elukvaliteedi poole


                                 

Lääne-Virumaa aasta õppija Signe Puusepa (29) teekond on eeskuju kõigile, kelle õppetöö on mingil põhjusel katkenud ja kes ei ole leidnud võimalust või motivatsiooni edasiõppimiseks.  Signe läks pärast Jõgeva Gümnaasiumis põhihariduse omandamist õppima Vinni-Pajusti Gümnaasiumi, aga uue õpikeskkonnaga ta kohaneda ei suutnud ja kool jäi pooleli juba kahe kuu pärast. Sellele järgnenud Rakvere Ametikooli koka eriala jäi samuti lõpetamata, kuna sündis esimene laps ja kolme aasta pärast ka teine.Hiljem läbis Signe töötukassa kaudu klienditeenindaja kursuse ja töötas sel alal mõned aastad. 2015. aastal kandideeris ta praeguse töökaaslase soovitusel Roela kooli robootikaringi juhendajaks. Signe läbis eelnevalt robootika kursused ja asus robootikaringe juhtima nii Roela lasteaias, koolis kui ka naaberkoolis Laekveres. Lisaks läbis ta töö kõrvalt erivajadustega laste tugiisiku koolituse ning alustas tööd tugiisikuna. Kõige krooniks otsustas ta õpinguid jätkata Rakvere Täiskasvanute Gümnaasiumis, kus lõpetas tänavu kevadel 11. klassi.

Miks te õpite?
Õppimine on minu jaoks oluline mitmel põhjusel. Eelkõige tahan hariduse omandamises olla eeskuju oma lastele. Muidugi on ka soov elukvaliteeti parandada ja olla avatud parematele töövõimalustele. Iga koolituse või kooli lõpetamine tekitab tunde, et ma saan hakkama. Enesehinnang tõuseb ja tekib motivatsioon edasi pürgida. Tekivad uued suhted ning väärtushinnangud. Iga õppimine annab uusi teadmisi ja silmaring laieneb. Tõsi, täiskasvanueas õppimine ei ole olnud nii lihtne kui nooremas eas. On vaja leida aega, püsivust ning tahtejõudu pere ja töö kõrvalt.

Milliseid muutusi on õppimine teie ellu toonud?
Õppimine on mu ellu toonud positiivsed muutused. Olen saanud ennast arendada ja tänu sellele on tekkinud võimalus areneda ka tööalaselt. Tekkinud on palju tutvusi ning olen muutunud enesekindlamaks ja julgemaks. Plaanin pärast gümnaasiumi lõpetamist minna edasi õppima haridusvaldkonnas.