Räpina Muusikakool, Põlvamaa
Head õpetajat tunneb laiast silmaringist
Räpina muusikakoolis peetakse kõrgelt haritud töötajaid kooli jaoks suisa hindamatuiks. Õppijasõbraliku tööandjana julgustab, motiveerib ja toetab kool töötajaid haridustaset tõstma. Räpina muusikakool toetab oma töötajate täiend- ja tasemeõppes osalemist. Leitakse võimalusi töö ja õppimise ühendamiseks ning õpetajaid motiveeritakse haridust omandama ka kõrgema töötasu ja organisatsioonisiseste praktikavõimaluste pakkumisega. Muusikakooli töötajad ongi viimastel aastatel õppinud Eesti muusika- ja teatriakadeemias, Tartu ülikooli Viljandi kultuuriakadeemias, Võrumaa kutsehariduskeskuses ja mujal. Ennast ei täiendata ainult muusikalistel erialadel. Kooli sekretär-asjaajaja lõpetas hiljuti IT-süsteemide nooremspetsialisti eriala ja kooli viiuliõpetaja täiendab teadmisi Räpina aianduskoolis. Kool korraldab oma õpetajatele ja õpilastele ka mentorlusprogrammi. Selle raames kutsutakse kooli teadmisi jagama Eesti kõige silmapaistvamad oma ala spetsialistid: näiteks Heigo Rosin (löökpillid), Maiken (vokaal), Johan Randvere (klaver).
Miks on õppijasõbralik töökeskkond teie organisatsioonile oluline?
Marika Klimberg-Hyötyläinen, Räpina muusikakooli direktor: Õppijasõbralik töökeskkond on oluline, kuna me ei soovi olla mahajääjad ja järelkõndijad. Koolijuhina toetan igati töötajate õppimist ja enesetäiendamist. Õppimine tähendab laiemat teadmiste pagasit, paremat oskust orienteeruda tööasjades ja maailmas toimuvast arusaamist. Olen töötanud 30 aastat väikse muusikakooli juhina ja tean, et õpetaja peab olema mitmekülgne, suurepärase lugemuse ja laia silmaringiga. Õpetaja, kes tugineb õpetamisel lugemusele ja teadmistele, on tunnis kujundlik ja inspireeriv.
Miks soosite oma töötajate õppimist ja millist kasu see teie organisatsioonile toob?
Õppimine on edasiviiv jõud. Ilma selleta algab tagasipöördumine ja hääbumine. Koolitatud õpetajatel tekivad uued teadmised ja oskused, mida õpilaste ja kolleegidega jagada. See on ülitähtis kogu koolile. Kindlasti soosime töötajate õppimist, et olla teiste õppeasutuste seas konkurentsivõimelised.