Räpina Aianduskool, Põlvamaa

 

Räpinast käiakse töövarjuks üle Euroopa


                                                               

Räpina Aianduskoolis on loodud erakordne võimalus käia töövarjuna kogemusi kogumas kogu Euroopas.
„Võib-olla on see koolide jaoks tavapärane, kuid laiemalt väga mitte,“ ütleb Räpina Aianduskooli direktor Kalle Toom sissejuhatuseks ja teatab, et nende koolis on enesetäiendamisena võimalik käia töövarjutamas partnerkoolide ja nende partnerettevõtete juures üle Euroopa. Ta lisab, et see ei tähenda, nagu ei pakuks Eesti kogemused huvi – aianduskooli töötajad käivad stažeerimas ka Eesti ettevõtete juures.
Vaimse heaolu koolitusi peab Toom tavapäraseks kõigis organisatsioonides, ka Räpina Aianduskoolis. Olulise mõjuga inimeste enesearengule on tema arvates aga osalemine rahvusvahelistes koostööprojektides ja kutsemeistrivõistlustel.
Räpina Aianduskooli koolitusjuht Elina Oeselg kinnitab, et eneseteostus ja eneseareng on iga arenguvestluse sisu. Igaüht julgustatakse olema avatud ja võtma vastu uusi väljakutseid. Oeselg tõstab esile aianduskooli traditsiooni teha vähemalt kaks korda aastas kõikidele töötajatele suunatud koolitus või õpiamps. Alati leitakse ka vahendeid, et osaleda majavälistel erialastel või kutsetööga seotud kursustel ja seminaridel. Lisaks muidugi Erasmus+, mille kaudu on kõigil võimalus käia end aeg-ajalt proovile panemas välisriigis. Sellistel reisidel saab koguda uut oskusteavet või näha uut perspektiivi. „Aianduskool tõesti hoolib oma töötajatest ja võimaldab neile igakülgset õppimist,“ kinnitab Oeselg. „Mina olen uhke aianduskooli ja siin töötamise üle!“

Miks teie organisatsioonis töötajate õppimist soodustatakse ja julgustatakse?
Kalle Toom, Räpina Aianduskooli direktor: kool on inimeste kompetentsusel ja motivatsioonil põhinev organisatsioon. Kooli areng on võimalik ainult inimeste arengu kaudu ja kutseõppeasutuse jaoks on areng kriitilise tähtsusega.

Millist kasu on toonud töötajate õppimise soosimine?
Inimeste motiveeritus on kindlasti üks kasudest. Loomulikult ka otsesed uuendused, mis on aidanud kaasa töö tõhusamaks muutmisele ja õppekvaliteedi parandamisele.

Loo autor: Tanel Raig