Palade lasteaed, Hiiumaa

 

Palade lasteaias õpitakse koos ja üksteiselt


                                         

Hiiumaa Palade lasteaia jaoks on töötaja professionaalne areng oluline. Rõhku pannakse üritustele, kus osaleb kogu meeskond.
Palade lasteaias on igal töötajal, olenemata ametikohast, võimalik osaleda teda huvitavatel vajalikel koolitustel ja seminaridel. Võimalusel aga õpitakse koos ja üksteiselt. „Meie jaoks on väga olulisel kohal enesetäiendamine, kus osaleb kogu meeskond,“ ütleb lasteaia direktor Agne Ruben. Koos õpitakse sisekoolitustel, infotundides ja kolleegilt kolleegile üritustel. Näiteks toimuvad nii õpetajatele kui ka õpetaja abidele infotunnid. Nende üks osa on õpiminutid. Seal jagatakse ühte head ideed, nippi või avastust oma töökaaslastele. Samuti toimuvad õpiringid, kus võetakse fookusesse üks teema, milles töötajad jagavad omavahel kogemusi. Lasteaed korraldab ka sisekoolitusi, kus koolitajad ongi oma maja töötajad.
Vahetult enne õppeaasta algust toimub lasteaia meeskonna ühine koolituspäev. Selle esimene osa toetab töötajate vaimset tervist ja teine osa meeskonna professionaalset arengut. „Oluline on kuulata, märgata ja toetada,“ sõnastab Ruben Palade lasteaia töötajate arendamise moto.

Miks teie organisatsioonis töötajate õppimist soodustatakse ja julgustatakse?
Agne Ruben, Palade lasteaia direktor: 
see algas aastaid tagasi vajadusest ja soovist arendada ning toetada töötajate professionaalset arengut tänapäevase õpikäsitlusega. Nüüd on õppimisest saanud meie igapäeva loomulik osa. Lisaks teadmistele ja kogemustele toob see ka rõõmu, põnevust ja väljakutseid ning kasvatab huvi.

Millist kasu on toonud töötajate õppimise soosimine?
Palade lasteaias on ühed positiivse muutuse loojad meie rühmade õpetaja abid. Neist on enesetäiendamise abil saanud rühmameeskonna tugisambad. Õpetaja abid on läbinud Haapsalu Kutsehariduskeskuses lapsehoidja kutseõppe. Lasteaed toetas ja soosis igakülgselt nende enesetäiendamist. Oma pere ja töö kõrvalt õppima minemine ei olnud sugugi lihtne. Tuli välja astuda mugavustsoonist ja pingutada. Kuid pingutus oli igati väärt. Juba õpingute ajal märkasime, et õpetaja abid tunnevad ennast õpetajate kõrval enesekindlamalt ja julgemalt. Pärast õpinguid on õpetaja abid uuendusmeelsemad ja soovivad olla kaasatud lasteaia arendustegevusse. Õppimine on tekitanud soovi ennast pidevalt täiendada.

Loo autor: Tanel Raig