Paide Muusika-ja Teatrimaja, Järvamaa

 

Teatrit tehakse õppides


                                                          

Paide Muusika- ja Teatrimajas on loodud õhkkond, mis soosib elukestvat õpet ja enesearengut. Õppimine ei tähenda ainult koolitustel osalemist, õppimisprotsess on teatritöö lahutamatu osa, sh on teatris palju koosõppimist. Paide teater kaasab lavastuste prooviprotsessi ja projektide ettevalmistusse alati teadlasi ja koolitajaid erinevatelt elualadelt. „Paide 3000“ projekti raames kohtuti näiteks urbanistide, arhitektide, sotsioloogide, inimarengu aruande koostaja ja linnafestivalide korraldajatega. Teatri trupp haris end selle käigus hea avaliku ruumi, elurikkuse ja keskkonnateemadel.

Miks on õppijasõbralik töökeskkond teie organisatsioonile oluline?
Harri Ausmaa, Paide Muusika- ja Teatrimaja juht: Muutuste ja ajaga kaasas käimiseks tuleb teatritrupil pidevalt edasi liikuda ning proovida olla pigem samm ees kui järelsörkija. See tähendab igapäevase töö osana pidevalt õppimist, kohtumisi ja koolitusi, täiendõpet, aga ka uute erialade õpet. Lisaks teatritrupi liikmete personaalsele ja organisatsiooni pidevale arengule on teatrile oluline ka koostöö erinevate haridusasutustega. Olla pidevalt ühenduses õpetajate, õppejõudude ja professoritega tähendab praeguse aja parimaid teadmisi, tähendab uusi ideid, koostööd ja põnevaid projekte. 

Miks soosite oma töötajate õppimist ja millist kasu see teie organisatsioonile toob?
Milline on teatri roll 21. sajandil? Paide teater usub, et see ei ole pelgalt turvalises kunstikeskkonnas (teatrisaalis) õhtul kell 19 valgustatud laval publiku ette astumine. Peame palju enam olema kogukonna liikmed, kokkutoojad, avalike suhete juhid, aktivistid, sotsiaaltöötajad, poliitikud, teadlased, uurijad, arhitektid jpm. Neli aastat teatrikooli ei ole kindlasti piisav, et seejärel järgmised mitukümmend aastat lavalaudasid kulutada. Selleks, et otsida ja jõuda lähemale vastusele, milline on teatri roll 21. sajandil, tuleb astuda välja mugavustsoonist, õppida ja omandada erinevaid teadmisi. Ainult seeläbi on võimalik isiklik ja teatri areng.