Päevakeskus Kalda, Tartumaa
Koolitused aitavad asutusel konkurentsis püsida
Tartu Päevakeskus Kalda pakub eakatele ja puuetega inimestele koduteenust. Päevakeskuse juhataja Annika Sõna ütlusel on klientidele kvaliteetse teenuse osutamiseks ja asutuse püsimajäämiseks ülioluline personali koolitada.
Tänavu esimese kuue kuuga on Kalda päevakeskuse töötajad osalenud koolitustel juba 807 akadeemilise tunni jagu. Asutuse 62,5 ametikoha jaoks on see muljetavaldav arv, leiab päevakeskuse juht.
Päevakeskuse hooldustöötaja ja töökeskkonnavolinik Age Koit peab tähelepanuväärsemaks enesetäiendamise võimaluseks Tartu Tervishoiu Kõrgkooli koolitusi. Koolituste kava on lai, alustades ergonoomikast ja lõpetades dementsetest inimestest arusaamisega. Nende koolitusteemade vahele mahuvad veel esmaabi ja hooldustoimingute alased koolitused. „Pidevalt saavad töötajad uusi teadmisi omandada ja juba vanu teadmisi lihvida,“ kinnitab Koit.
Asutuse sekretär Gerly Anderson toob lisaks esile uute töötajate väljakoolitamise. „Tihtipeale asuvad meie asutusse tööle inimesed, kes paraku ei ole hooldustööst kuulnud või on vaid mingil määral hooldanud lähedasi,“ räägib Anderson. „Asutus panustab uude töötajasse hingega, koolitab teda täiesti nullist, et töötaja saaks pakkuda kvaliteetset koduteenust ja tunda ennast selles töös hästi ja turvaliselt.“
„Näiteks on esmaabi koolituse läbinud töötaja pidanud juba järgmisel päeval seisma silmitsi olukorraga, kus koolitusel õpitut oli vaja kasutada. Sage on olukord, kus leitakse põrandale kukkunud diabeedihaige klient ja kohe lähevad käiku koolitustelt saadud teadmised,“ kirjeldab hooldustöötaja Koit. „Ootused sotsiaal- ja hooldustöötajatele on ülisuured. Seetõttu ongi töötajate järjepidev koolitamine oluline,“ leiab päevakeskuse juhataja Annika Sõna.
Miks teie organisatsioonis töötajate õppimist soodustatakse ja julgustatakse?
Annika Sõna, päevakeskuse Kalda juhataja: selleks, et tööelu oleks tõhus ja tulemuslik. Kuna koduteenuse osutamine on väga mitmekülgne töö, siis annab õppimine ühelt poolt planeerimisoskuse, kuidas koduteenuses oma aega ja tegevusi planeerida, ning teiselt poolt valmisoleku ootamatusteks ja oskused nendega toimetulekuks. Tööelu oskused paranevad.
Loo autor: Tanel Raig