Illimar Pilt, Harjumaa

 

Illimar Pilt loob koolitustel peremaagiat


                                         

Kogemuskoolitaja Illimar Pilt täidab tohutu kirega üht üsna tühja nišši meie koolitusmaastikul: ta õpetab meestele ja naistele, kuidas olla parem kaaslane, mida on vaja teha, et paarisuhe ei muutuks ainult emme-issi suhteks, ning kuidas leida endas üles sisemine laps."

Seda kõike ei olegi nii vähe. Vastupidi – seda on meeletult palju ja seda on meie inimestele väga vaja,“ rõhutab Saue vallavalitsuse kultuuritööjuht Kaija Velmet. Vallavalitsus on tellinud mõned lastevanemate koolitused, näiteks kuidas lastega mürada ja „Papside meistriklass“. Kaija toob välja, et tagasiside on täiesti enneolematu. „Näib, et neist koolitustest on tõesti kasu. Koolitustel käinud on öelnud, et nende side laste ja abikaasaga on parem, loodud on ühiseid väärtuslikke hetki ja mälestusi, mis loovad lähedust nii praegu kui ka tulevikus. Terved peresuhted ja õnnelikud lapsed, kellele nende vanemad tähelepanu pööravad, on terve ühiskonna alus,“ on Kaija kindel.
Illimar meenutab, et lapsevanemate koolitamisega alustamiseks andis esimese tõuke tema ämmaemandast sõbranna, kes ütles, et emasid perekool toetab, aga isad on täitsa hädas. „Paar aastat hiljem saime sõber Kristoga kokku, see teema kerkis uuesti esile ja kuna kogemust juba natuke oli, hakkasimegi koolitama. Minu koolitajana tegutsemise eesmärk on näha rohkem õnnelike peresid, kes kasvavad koos. Et oleks vähem lapsevanemaid, kes lahutavad, vaid nad oskaksid konflikte ja kriise ära kasutada, et suhe uuele tasemele viia,“ kirjeldab Illimar. Ta lisab, et on koolitajana iga kord ka vaatleja ja õppija rollis. „Igal koolitusel märkan teiste lugude ja kogemuste kaudu ka enda elus uusi nüansse ja saan värskeid õppetunde.“

Küsimustele vastab Illimar Pilt.
Kuidas toetada täiskasvanud õppijaid nende eesmärkide täitmisel?
Mina näitan selle teekonna ilu ja valu ning juhin tähelepanu sellele, et mõlemad on vajalikud. Kõigepealt tuleb paika panna prioriteet ehk kas see on sulle ikka päriselt oluline, mida sa õpid. Teine on planeerimine. Kui sa ei tee trenni ega harjuta ega pane endale kindlat õppimisplaani paika, siis ega õppimiseks mõeldud aega kuskilt tule. Kolmas asi on praktiseerimine. Ilma praktikata ei kinnistu uued teadmised ja sinu keha ega vaim ei saa aru, et õpitu on sulle reaalselt vajalik.

Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Megalt! Meie koolitused on nii vaimne kui ka füüsiline rännak. Ka koolitusele tulevad inimesed loovad väga palju ka ise seda koolitust. Seega jagatud kogemused ja lood annavad alati uusi märkamisi, mida enda elus teha, et uuele tasemele jõuda. '

Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Näiteks kui esinemise või koolituse ajal saabub saali haudvaikus ja inimesed kuulavad, suud ammuli. Või kui naerdakse kõht kõveras või kui pisarad jooksevad ojadena. Ja muidugi tänutunne, kui pärast koolitust tullakse, surutakse kätt ja tänatakse südamest. Kuid kõige ägedamad hetked on need, kus inimesed mitu kuud pärast koolitust kirjutavad, et tänada jagatud tööriistade eest! Nad ütlevad, et koolituselt saadud teadmised ja praktikad mitte ainult ei päästnud nende suhet, vaid ollakse oma elus täiesti uues ägedas kohas.

Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanu tulevikus hakkama ei saa?
Kuulamine, aus kommunikatsioon ja kohalolu. 

Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma