Ruth Pääsuke, Harjumaa

 

Ruth Pääsuke aitab elusid päästa


                                     

Teinekord võib inimese elu sõltuda sellest, kas läheduses on keegi, kes oskab esmaabi anda. Ruth Pääsuke (55) on üks neist, tänu kellele oskavad tuhanded eestimaalased hädasolijat aidata – Ruth on esmaabi koolitaja.  Ruthi koolitajatee sai alguse 20 aastat tagasi, kui ta oli lektor Tallinna Ülikoolis.
Naiskodukaitsesse astudes sai Ruth aru, et tema kutsumus on esmaabi valdkond. Ta läbis instruktorikursuse, kus sai teadmised, kuidas koolitada täiskasvanuid. Nüüd on ta esmaabi õpetanud pea kümme aastat nii Naiskodukaitses, Kaitseliidus, koolide riigikaitsetundides kui ka noortelaagrites. Ruth peab oluliseks ka esmaabi instruktorite järelkasvu tagamist, olles mentor alustavatele instruktoritele. Naiskodukaitse Harju ringkonna instruktor Lana Toomvap kinnitab, et Ruthi koolitused on alati väga professionaalselt ette valmistatud ning sisu ja meetod sihtgrupile kohandatud. „Ta seab õppeprotsessis esikohale õppija, andes võimaluse kaasa rääkida, küsida, kogeda ja enda tegevust analüüsida. Ruth peab oluliseks, et õppur oskaks pärast koolitust anda elupäästvat esmaabi, ja ka teaks, miks just nii tuleb toimida ehk seob teadmised ja praktika. Õppurid on koolituste tagasisides öelnud, et Ruthi koolitustel on turvaline ja nad ei karda vigu teha.” Ruth ise kinnitab, et õpetamine on andnud talle palju väärtuslikke kogemusi ja koostööd huvitavate inimestega. „Võib öelda, et see on saanud minu elustiiliks,“ sõnab Ruth.

Kuidas toetada täiskasvanud õppijaid nende eesmärkide täitmisel?
Kuna mina õpetan enamasti vabatahtlike organisatsioonide liikmeid, siis reeglina on õppurid motiveeritud ja võtavad õppetegevusest aktiivselt osa. Minu ülesanne on eelkõige õppimist soodustava keskkonna loomine, huvitavate praktiliste ülesannete koostamine ja väärtusliku tagasiside andmine.

Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Enne igat koolitust tuleb kriitiliselt oma teadmised üle vaadata, samuti pean koolitajana pidevalt kursis olema kehtivate juhenditega. Selleks et asi enda (ja õppijate) jaoks igavaks ei muutuks, tuleb ka erinevaid õppemeetodeid kasutada. Hindan väga õppijate tagasisidet oma tööle. See annab energiat ja häid mõtteid, kuidas järgmisel korral veel parem olla.

Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Pea iga koolituse lõpus, nähes õppijate silmis rahulolu ja entusiasmi, tunnen, et teen õiget asja. Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanu tulevikus hakkama ei saa.IT-oskused, allikakriitilisus, võõrkeelte oskus.Millised on paar-kolm tähtsamat märksõna, mis iseloomustavad täiskasvanuhariduse tulevikku?Elukestev õpe, valmisolek uue eriala omandamiseks.

Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma