Airi Aavik, Läänemaa
Airi Aavik: kahte ühesugust koolitust ei ole
Airi Aavik annab inimestele teadmisi ja oskusi valdkonnas, milleta tänapäeval hakkama ei saa: need on digipädevus ja arvutiõpe. Ametilt on Airi haridustehnoloog ja töötab Haapsalu Kutsehariduskeskuses. Enda kohta nendib Airi, et tal on raske aru saada, kus temas algab koolitaja, kus õpetaja, kus haridustehnoloog ning kus lõpeb töö ja algab hobi. Ja ega Airi ei tahagi seda arusaamist otsida, sest ta teeb seda, mis paneb ta silmad särama. Koolitajate jaoks oli koroonapandeemia paras katsumus, kuid Airi haaras härjal sarvist ja tegi oma koolitused veebipõhiseks. Tema juhendamisel võtsid õppijad uue õpiruumi hõlpsalt omaks.
Kuidas olete koolitajaks saanud ja mida see Teie jaoks tähendab?
Sain koolitajaks, sest soovisin koolijuhina oma töötajate digiteadlikkust suurendada ja sobivat koolitajat selleks ei leidnud. Niisiis otsustasin, et teen seda ise. Teadmisi ja kogemust oli, seega kandideerisin Tiigrihüppe SA koolitajaks. Olen rõõmus, et seda tegin – see oli minu arengutee uus algus, sest koolitada oma koolis on üks asi, teha seda aga üle Eesti hoopis midagi muud.
Kuidas koolitamine Teie arengut toetab?
Iga koolitus arendab mind ja annab mulle palju tagasi, kuigi ma panustan igasse koolitusse väga palju aega ja mõttetööd. Kahte ühesugust koolitust ei ole. Koolitamine annab mulle võimaluse oma oskusi haridustehnoloogina edasi arendada ja proovile panna. Kõike seda, mida koolituse jaoks või koolituse käigus õpin, kasutan ka oma igapäevatöös haridustehnoloogi ja õpetajana.
Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Need on hetked, kui koolitataval lööb silm särama! Tänusõnad, ettepanekud järgmiseks kohtumiseks – millal me jälle näeme, mida me edasi teeme? Ja kas pole tore, kui tagasisides ootab sind selline luuletus:Koolitus Mustamäel meil oli vahva,Oli mõnus, keegi ei nähva …Kolm korda kohtuda meil oli tore,me kohtusime ka siis, kui ilm oli kole.Palju uut õppisin kindlasti mina,ma loodan, et ka tema, nemad ja SINA.