Sirli Kriisa, Järvamaa

 

Järvamaa Sirli Kriisa: mis on koolitusel sellist, mida osaleja ei leia netist?


                                       

Sirli Kriisa töötab Türi Ühisgümnaasiumis õpi- ja karjäärinõustajana, samuti on ta külalisõppejõud Tallinna Ülikoolis, kus koolitab andragoogika magistrante juhendamis- ja nõustamismeetodeid rakendama. Sirli püüab koolitustel seostada teoreetilised teadmised iseenda praktiliste kogemustega. Tema meelest on hea koolitaja tunnuseks nii seoste loomise oskus, praktiliste meetodite ja tööriistade sobitamine käsiloleva teemaga kui ka loomingulisus. Kõikide koolituste ettevalmistamisel püüab Sirli järgida oma motot – mis on tema koolitusel sellist, mida osaleja ei leia internetist?

 Kuidas olete koolitajaks saanud ja mida see Teie jaoks tähendab?
Koolitajana tegutsemine tekkis põhitöö kõrvale iseenesest. Olen pedagoogilise haridusega ja minu elus on olnud kõige tähtsamnoorte toetamine, nende innustamine ning motiveerimine hingelähedase elutee kavandamiseks. Noortega tegelemise käigus märkasin, et täiskasvanud, kes nendega tegelevad, vajavad ka ise pidevat innustamist, uute teadmiste kogumist ja oskusi oma kogemusi noortele edastada. Asusin ennast teadlikult koolitama: läbisin nõustaja, lahenduskeskse coach’i, mentori ja kovisioonigrupi juhi pikemaajalised koolitused. Kõike, mida olen ise õppinud, olen püüdnud edasi anda ka teistele.

Kuidas koolitamine Teie arengut on toetanud?
Minu koolitused on alati praktilise sisuga – kõik teoreetilised lähtepunktid peavad saama kinnituse eluliste näidete või praktiliste harjutustega. Samas on väga teretulnud ka koolitatavate vaated ja märkamised teema kohta. Viimatimainitu ongi see, mis arendab mind ennast. Koos koolitatavatega üht või teist teadmust/meetodit/tööriista analüüsides saan alati uut infot ja praktilisi näiteid. Iga järgmine koolitus on eelmise koolituse osalejatelt saadud pagasi võrra rikkam.

Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Peaaegu alati kogen äratundmisrõõmu, et see on just see, mida ma teha tahan. Koos koolitatavatega probleemide ja nähtuste üle arutada on väga põnev ja innustav! Erinevate meetodite või tööriistade praktiseerimise käigus näen uudishimulikke silmi ja suurt tegutsemistahet. Pärast igat koolituspäeva saadud tagasiside pakub rõõmsaid üllatusi: „oo, mida nad on märganud“ või „ahhaa, see asi on olnud palju väärtuslikum, kui ma oleksin osanud oodata“ või „ehhee, sellele pean järgmisel korral rohkem tähelepanu pöörama“. See kõik annab uut jaksu ja tahet ennast pidevalt arendada, ka ise uusi oskusi ja teadmisi omandada. Rõõmu ja tahet jätkata annab seegi, kui ikka ja jälle võetakse ühendust ning soovitakse mõnda koolitust või tahetakse liituda juba väljakuulutatud grupiga.