Marian Nummert, Järvamaa
Marian Nummert juhatab teed talupojatarkusteni
Marian Nummert on Järvamaal ja kaugemalgi tuntud permakultuuri ehk loodusseadusi järgiva eluviisi eestkõnelejana. Oma koolitustega soovib ta inimeste teadlikkust suurendada ja olla seeläbi osa positiivsest muutusest, mis võimaldaks kujundada elurikkaks ka meie laste tuleviku.
Bioloogiat, õigusteadust ja muidugi permakultuuri disaini õppinud Marian on permakultuuriga seotud teemadel koolitusi teinud alates 2015. aastast, kuigi esimese tutvuse permakultuuriga tegi ta juba seitse-kaheksa aastat varem Mehhikos ja Kanadas reisides. Hiljem Inglismaal ja Rootsis permakultuuri õppinud Mariani koolitajatee sai alguse sõbra esitatud kutsest tulla koolitama sadat inimest Tartu Loodusmajja. „Järgmisena kutsuti mind Tartu Rahvaülikooli kursust tegema ja niimoodi ma olen ühest kutsest järgmisesse liikunud, selle käigus õppinud ja arenenud ning oma kogemustepagasit kasvatanud,“ kirjeldab Marian.
Tema koolitusteemade valikusse kuuluvad näiteks edasihoidlik eluviis, sissejuhatus permakultuuri, toidusalu loomine, mullaelustik, linnaaiandus, permakultuuri peenrad jne. Marian on ka Järvamaa Kutsehariduskeskuses taastava põllumajanduse aluskoolituse üks koolitajatest.Koolitamine tähendab Mariani jaoks ühenduspunkti oma huvide, tunnetatud maailma ja ühiskonna vajaduste ning loomingulise lähenemise vahel. „Ma tunnen, et selles punktis kohtuvad mu omadused ja oskused ning see võimaldab mul puudutada neid, kes koolitustele tulevad. Koos oleme see muutus, mida igaüks maailmas kogeda tahab,“ mõtiskleb Marian.
Inga Kärg Türi vallavalitsusest märgib tunnustavalt, et Marian julgustab õppijaid ise mõtlema ja lahendusi otsima. „Mariani juhendamine on suunatud vaatenurga muutmisele ja ise endale sobivate lahenduste leidmisele, mitte etteantud tegevuskava järgmisele. Nii avardab tema koolitustel osalemine maailmatunnetust ja loob kasvulava uutele seostele, jättes igaühele võimaluse tegevused ise valida,“ selgitab Inga.
Küsimustele vastab Marian Nummert.
Kuidas toetada täiskasvanud õppijaid nende eesmärkide täitmisel?
Igal täiskasvanud õppijal on eesmärgid, mida ta kas on teadvustanud või mitte. Kui ta on tulnud minu koolitusele, siis miski on teda kõnetanud, sest ma ei tee kohustuslikke koolitusi. Omalt poolt toon välja koolitustele seatud eesmärgid ja uurin ka nende ootusi – nõnda tekib mul võimalus olla paindlik ning oma eeskuju kaudu ergutada ka neid omi eesmärke teadvustama.
Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Ma annan koolitustel edasi seda, mis mind ennast huvitab. Igaks koolituseks valmistumine õpetab mulle midagi uut, sest ükski mu koolitus pole täpselt samasugune. Minu jaoks on koolitamise põnevus selle tabamisel, kuidas kuulajat endaga kaasa võtta, talle infot loogiliselt ja struktuurselt edastada ning samal ajal luua ja kogeda ühenduse tunnet.
Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Kui ma näen enda koolitustel käinud inimesi, kes taas tulevad ja teatavad, mida kõike nad on vahepeal oma aedades, elus või kodukandis ära teinud koolituselt saadud inspiratsiooni ja info abil – see puudutab! Nii mõnedki minu koolitustel osalejad on saanud mu sõpradeks ja koostööpartneriteks, mu elu on mitmekesistunud. Mind puudutab väga, et Türi kandi rahvas on mind omaks võtnud ja ma näen, et me liigume koos edasi uute ühiste eesmärkide poole. Kõige kosutavam on ehk see, et mu päritolupere põllumajandusettevõte on koostööliselt liikumas minu uuritud ja kõneldud teemade suunas (mullaelustik ja elurikkus) ning edendab Eestis taastava ja edasihoidliku põllumajanduse suunda.
Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanu tulevikus hakkama ei saa?
Uudishimu, hoolivus ja terviklik maailmakäsitlus.
Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma