Maire Tamm, Jõgevamaa

 

Maire Tamm sütitab inimesi muusika ja liikumisega


                                       

Maire Tamm on pikaajalise kogemusega muusika- ja liikumisõpetaja, kelle eesmärk on õppijate liikuma saamine, olgu muusika rütmis, pillimängus või tantsimises. Maire arvab, et kõige parem ja tõhusam enesearendamise viis on teiste koolitamine, kui seda teha südamega.

Maire õppis lasteaia ja põhikooli muusikaõpetajaks ning on sellele erialale truuks jäänud. Tänavu sügisel täitub tal 45 aastat tööstaaži lasteaiaõpetajana. Täiskasvanute koolitaja on Mairest kujunenud aastate jooksul, sest lasteaiaõpetajal tuleb töötada ju ka täiskasvanutega – õpetajate, kolleegide ja lapsevanematega.
2006. aastal sai Mairest Jõgevamaa lasteaedade muusika- ja liikumisõpetajate ainesektsiooni koordinaator. „Märkasin, et kolleegidele ja lapsevanematele teadmiste ja praktiliste tegevuste edasiandmine ongi ju koolitamine. See pakub mulle suurt rõõmu ja samas toob kaasa vastutuse, kuidas jõuda iga õppijani. Tagasiside on olnud positiivne ja see innustab tegutsema,“ rõõmustab Maire, kes on ka muusikateraapia ja laste jooga õpetaja, samuti mentor alles ametit õppivatele lasteaia muusikaõpetajatele ning keelepraktikal viibivatele vene rahvusest Narva õpetajatele.
Palamuse lasteaia Nukitsamees direktor Marika Merusk kiidab, et Maire pakub igale koolitusel osalejale võimalust olla ennast juhtiv, märgates õppija eesmärke ja vajadusi ning toetades õppija isikupära. „Maire ise peab oma olulisemaks tulemuseks muusika- ja liikumisõpetajate ainesektsiooni käimatõmbamist ja selle tegutsemas hoidmist juba pea 20 aasta jooksul. Veel on Maire läbi viinud liikumispause metoodikapäevadel ja seal tehtu on läinud lasteaedades kasutusele. Hästi populaarne oli rahvusvaheline (Saksamaa, Läti, Leedu) koolitus „Loovalt liikuma – mängud, tantsud, rütmisalmid, pillilood ja laulud“. Nukitsamehe Naised on aga Jõgeva valla külakapell, mis on maakonnas tunnustust saanud ning on oma eheda pillilooga pannud käepäraste vahenditega kaasa mängima ja helisid tegema ka sajaliikmelisi seltskondi,“ toob Marika näiteid Maire laiast tegevusampluaast.

Küsimustele vastab Maire Tamm.
Kuidas toetada täiskasvanud õppijaid nende eesmärkide täitmisel?
Koolitusele tullakse täis ootusi ja lootusi. Koolitajana pean ise olema rõõmsameelne ja loov, et anda osalejatele julgust ja kindlust ning nende ootusi täita. Täiskasvanute koolitajana on mulle kõige olulisem suunata õppijat praktiliste oskuste andmise kaudu saavutama tulemust. Oluline on, et õppijad saavad õpitust rahulolu ja positiivseid emotsioone. Innustan õppima positiivsusega, avastamisrõõmude pakkumisega, loovate lahenduste kasutamisega. Mida rohkem endast annad, seda rohkem tuleb ju su endale tagasi.

Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Koolituse ettevalmistamine, et võimalikult hästi ja huvitavalt koolitust läbi viia, on minu jaoks oluline õppeprotsess. Iga uus koolitust paneb mind kogu protsessi uuesti läbi mõtlema. Inimene õpib kogu elu ja nii õpin ka mina õpetamise kaudu. Kõige parem ja tõhusam enesearendamise viis on teiste koolitamine, kui seda teha südamega. Olen  väga tänulik kõigile oma koolitustel osalejatele, kellega koos on olnud väga innustav tegutseda. Minu jaoks on tagasiside väga oluline, sealt saan teada, mis kõnetab ja mis mitte.

Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Tehes oma tööd innuga ja märgates, kuidas osalejad on koolitusel aktiivsed ja rõõmsad – see teeb südame soojaks. Hindan end edukaks, kui näen, et õppimine on osalejale pigem rõõm kui kohustus. Koolituse tagasisidena saadud kiidusõnad ja tänulikkus on vahva tehtud töö tunnus. Väga rõõmsad on hetked, kui koolitusel osalejad on saatnud mõnda aega pärast koolitust tagasisidet, kuidas nad õpitut reaalselt kasutavad, ja küsivad veel materjale juurdegi, et edasi minna.

Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanud tulevikus hakkama ei saa?
Usun, et need on empaatiavõime, suhtlemis- ja kuulamisoskus.

Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma