Larissa Jõgi, Tallinn

 

Larissa Jõgi: olen õppinud olema vähem rääkiv ja rohkem süvenev kuulaja


                                      

Enam kui 30-aastase koolitajakogemusega Larissa Jõgi on Tallinna Ülikooli andragoogika õppekavade üks väljatöötajaid, arendajaid ja juhte. Samuti on Larissa aastaid seisnud selle eest, et Eestis väärtustataks rohkem koolitajate professionaalsust ja kvalifikatsiooni. Tema käe all on täiskasvanute koolitamist õppinud sajad, kui mitte tuhanded inimesed. Larissa kohta aasta koolitaja konkursile esitatud tutvustuses on esile toodud tema suurepärane oskus luua õppimiseks sobilik õhkkond, kus õppijad tunnevad end väärtustatuna. See omakorda on andnud õppijatele inspiratsiooni end jätkuvalt arendada, astudes kas kraadiõppesse või saades uusi teadmisi mikrokraadi programmides.

Kuidas olete koolitajaks saanud ja mida see Teie jaoks tähendab?
Minu teekond täiskasvanute koolitajaks algas juhusest ja kohtumisest inimestega, kes on mind ka edaspidi palju mõjutanud ja mõjutavad siiani. Sellel teekonnal on olnud palju proovikive ja eneseületusi, imestamist ja õppimist. Kohtumised ja suhted erinevate õppijatega on minu jaoks olnud suurima tähendusega.

Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Koolitajaks olemine on enamat kui roll, tegevused, oskused, kompetentsid, meetodite tundmine ja kasutamine. Minu jaoks on see identiteedi, õppimise ning ka loomis- ja avastamisprotsess. Samuti koostöö, enda positsiooni ja väärtuste selginemine, süvenemine ja suhtlemine. See kõik kokku on mind väga palju mõjutanud, aidanud teha valikuid ja mõista paremini õppimist kui nähtust ja protsessi. Olen õppinud seda, kuidas anda rohkem ruumi õppimisele, olla vähem rääkiv ja rohkem süvenev kuulaja. See on võtnud palju aega ja mõistmist, et täiskasvanute koolitaja suurim väljakutse on kohtumised õppijatega.   

Millised on koolitajana need hetked, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Kohtumised inimestega, kes justkui käivad sinuga sama rada ja jagavad samu väärtusi.