Kristiina Kikkas, Valgamaa
Kristiina Kikkas inspireerib tulevasi aednikke
Kristiina Kikkas on hea näide nii elukestvast õppijast kui ka edukast karjääripöörajast. Olles paarkümmend aastat tegutsenud hobiaednikuna ja aiandust ka kahes kutsekoolis õppinud, asutas ta kaks aastat tagasi oma ettevõtte Kristiina Iluaed ja hakkas pakkuma aianduskoolitusi. Nüüd on Kristiina Lõuna-Eesti üks populaarseimaid aiandusvaldkonna koolitajaid.
Kristiina töötas kaua kontoritarvete müügi valdkonnas, samas oli ta paarkümmend aastat olnud ka hobiaednik. Ühel hetkel tundis Kristiina, et vajab muutust ja asus õppima Räpina Aianduskooli maastikuehitaja erialale, selle lõpetamisel jätkas õpinguid Hiiumaa Ametikoolis, kus omandas linnaaedniku eriala. Seejärel tekkis soov oma teadmisi ja kogemusi ka teistega jagada. Nii ongi tema teekond koolitajaks arenenud oma loomulikku rada pidi. Kristiina leiab, et koolitajaks olemine tähendab talle pidevat õppimist ja enesearengut ning pakub võimalust toetada ja inspireerida teisi nende teekonnal.
Lüllemäe Rahvaõpistu juhataja Ene Kaas kinnitab, et Kristiina on väga särav ja kaasav koolitaja. „Kristiina koolitused on hästi põhjalikult ette valmistatud ja läbi mõeldud, rikastatud pildimaterjalidega ning kohapeale kaasa võetud kirjanduslike väljaannetega. Kristiina arvestab õppijaga, toetab teda, kaasab aruteludesse. Ta juhendab ja aitab leida uut materjali, toob palju näiteid enda kogemustest,“ pole Ene kiidusõnadega kitsi.
Küsimustele vastab Kristiina Kikkas.
Kuidas toetada täiskasvanud õppijaid nende eesmärkide täitmisel?
Mina leian omast kogemusest, et alati on huvitav midagi uut omandada. Tihti tuleneb see tüdimusest oma eelmises valdkonnas. Väga oluline on koolitaja individuaalne lähenemine ja paindlikkus.
Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Omandatu teistele edasiandmine eeldab enda pidevat täiendamist ja enesearengut. See ei hõlma ainult aianduslikke teadmisi, vaid arendab suhtlemisoskust, eneseväljendust, järjepidevust, empaatiat. Koolitamine inspireerib ja motiveerib, kui näen osalejate huvi, väitlustahet ja järgmiste koolituste ootust. Kindlasti annab see mulle entusiasmi ja energiat jätkata oma tööd.
Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Õppijate edusammud annavad mulle tunde, et minu töö on tähendusrikas. Kui ma näen nende silmis, et nad on omandanud midagi uut, ja on rahul, et minu koolitustel osalesid. Tagasiside saamine annab tänutunde, et see, mis ma teen, on tänuväärne. Iga kord, kui ise õpin midagi uut või parandan oma oskusi koolitajana, tunnen, et mul on suurepärane töö, mis pakub pidevat enesearengut.
Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanu tulevikus hakkama ei saa?
Kindlasti digitaalsed oskused, sest tehnoloogia kiire areng seab oma nõudmised. Kohanemisvõime ja paindlikkus, sest need aitavad tulevikus toime tulla erinevate olukordadega, mis on seotud töö, majanduse, tehnoloogia või isikliku eluga. Elukestev õpe, sest kiiresti muutuv maailm nõuab pidevat enesetäiendamist ja kohanemist uute teadmistega. Emotsionaalne intelligentsus, sest oskus juhtida ja mõista oma emotsioone aitab kaasa parematele inimsuhetele ja meeskonnatööle.
Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma