Koolitus „Ida-Virumaa naiste tööalaste oskuste mitmekesistamine”, Ida-Virumaa

 

Naisettevõtjaks parimate ärimentorite toel

Tihti takistab inimesi ettevõtjaks hakkamast hirm ebaõnnestumise ees ja oskuste-teadmiste puudumine. MTÜ Keelepööre ning Haridus- ja Teadusministeerium korraldasid 2021. aasta sügis-talvel koolituse „Ida-Viru maakonna naiste tööalaste oskuste mitmekesistamine”, mille käigus sai maakonna 30 naist õppida ettevõtlust Eesti parimate ärimentorite toel. Naised läbisid 64-tunnise koolituse, käisid õppereisil ja said juhendajailt ka individuaalset ärimentorlust. Lõpuks valmis igal õppuril oma äriplaan või eduplaan. Esimene, 2021. aasta sügis-talvel toimunud koolitus ei jäänud viimaseks: teine rühm ettevõtlikke naisi alustas õpinguid 2022. aasta kevadel ja kolmas sügisel. Ühtlasi on loodud Ida-Virumaa ettevõtlike naiste aktiivne võrgustik, kus on koos programmi teise lennuga juba ligi 50 inimest. See tähendab, et ka pärast koolituse lõppemist pole õpingukaaslaste side katkenud: käiakse koos, et kogemusi jagada ja vahetada infot iseseisvalt õpitud tarkuste kohta.

Kas koolitusel osalenud naised on asutanud uusi ettevõtteid?
MTÜ Keelepööre juhatuse liige Arno Kaseniit: Meie koolituse sihtrühm olid naised, kes hobi korras olid juba mingite vahvate tegevustega alustanud. Samuti need, kes kavatsesid luua kas mittetulundusühingu või osaühingu, et oma tegevust laiendada või korrastada. Äriideid oli seinast seina: näiteks haridusvaldkonna ettevõtmised (psühholoogiline nõustamine või hariduslike erivajadustega õpilastele vabakoolituse pakkumine) ja mitmesuguste toodete valmistamine (kreemid, nukud, padjad jne).

Milline on koolitusprogrammist saadav kasu inimestele ja kogukonnale laiemalt?
Arno Kaseniit: Praeguseks on ligi 30 naist saanud professionaalsete asjatundjate läbiviidud koolitustel ja individuaalsetel nõustamistel uusi teadmisi ettevõtlusest, enesejuhtimisest, investeerimisest, äriplaani koostamisest ja ettevõtte finantsjuhtimisest. Suurenenud on nende julgus ette võtta ja ära teha nii isiklikke projekte kui ka ühiskonnale vajalikke ettevõtmisi, näiteks toetada hariduslike erivajadustega lapsi või korraldada käsitöölaatasid.