Kihnu Kool, Pärnumaa

 

Koroonaaeg tõi Kihnu Kooli tiigrihüppe

Kihnu Kool ei lasknud head kriisi raisku. Ajendatuna koroonaaja distantsõppe vajadustest tehti tõeline tiigrihüpe.
Kihnu Kooli õpetajad said möödunud aastal kümne koolitusega koolituskava, et edaspidi distantsõppega paremini toime tulla. Selleks koostas Tallinna Ülikool saarekoolile kava n-ö rätsepatööna, pakkudes täpselt seda, mida oli vaja õpetajate teadmistes täiendada. Koolituste põhjal koostas iga õpetaja endale õpimapi, mis aitab tal distantsõppes, aga ka kontaktõppes oskuslikumalt ja mitmekesisemalt tunde anda. Lisaks uutele meetoditele, kuidas digiõppes tööd tõhusamaks ja õpilastele tunde põnevamaks muuta, said kõik õpetajad ka uue sülearvuti, suure ekraani laudadele, mikrofoni jne. Kõik, mida digiõppe läbiviimiseks sooviti, on õpetajatel nüüd olemas.
Igal aastal koostatavates koolitusplaanides on juba aastaid kirjas töötavate õpetajate magistrikraadi omandamine. Praegu õpib kooli 14 õpetajast magistrantuuris kolm. Eesmärk on, et kõik õpetajad vastaksid õpetatava aine kvalifikatsioonile. Enesetäiendamine on õpetajatele ka materiaalselt kasulik. Palgajuhendi järgi on ametile vastava kvalifikatsiooniga ja end pidevalt täiendaval õpetajal võimalik saada suuremat töötasu – kehtestatud on ametijärgud. Sealjuures maksab Kihnu Kool kinni või hüvitab koolituskulud nii magistriõpingutes kui ka õpetajakutse taotlemisel, samuti muud ametiga seotud koolituskulud. Jõudes kõrgkooli lõpetamiseni, on töötajale ette nähtud preemia. Lisatasu on töötajatel võimalik teenida ka ise sisekoolitusi korraldades.
Kuna Kihnu Kool on enesetäiendamist toetav organisatsioon, jätkub töötajate koolitamine tänavu veelgi suuremas tempos. Kui eelmisel aastal pakuti töötajatele 10 koolitust, siis tänavuses koolituskavas on 12 eri koolitust.

Miks on õppijasõbralik töökeskkond teie organisatsioonile oluline?
Jana Ruubel, Kihnu Kooli direktor: Koolijuhi töö on võimestada ja motiveerida oma inimesi ning luua tingimused töötamiseks. Tingimused ei ole ainult materiaalsed, vaid ka vaimsed, näiteks töötajal on piisavalt võimalusi ennast arendada ja õppida. See on vajalik, et tunda tööst rõõmu, tunda ennast piisavalt kompetentsena oma ametis ja erialal. Lihtsa kiituse ja hinnangute asemel soovib iga töötaja olla personaalselt märgatud. Ta soovib tunda, et tema tööst ja pingutusest on kasu.
Koolil on väga oluline roll olla ka eeskuju elukestva õppe propageerimises. Kui me loome õppijasõbraliku töökeskkonna, kus õpime üksteiselt, vahetame kogemusi, anname konstruktiivset tagasisidet, siis me väärtustame iseennast, oma ametit, oma õpilasi. Kui me väärtustame iseennast õpetajaametis, siis väärtustavad meid ka teised.

Miks soosite oma töötajate õppimist ja millist kasu see teie organisatsioonile toob?
Kõige suurem puuduolev ressurss on inimene, mitte aega või raha. Eesmärkide saavutamiseks peame panustama oma inimestesse ning arendama nende professionaalseid ja enesejuhtimise oskusi. Kui suudame toime tulla kiirete muutustega ühiskonnas ja koolielus, siis on vähem pingeid, stressi, oleme tervemad nii vaimult kui ka kehalt.