Kesk-Eesti Nõustamis- ja Rehabilitatsioonikeskus, Järvamaa

 

Õppimine on teenuse osutamiseks möödapääsmatu

Rehabilitatsioonis tegeletakse väga individuaalsete probleemidega. Kesk-Eesti Nõustamis- ja Rehabilitatsioonikeskuses usutakse, et kvaliteetset teenust on võimalik osutada ainult pidevalt juurde õppides.
Keskuses on loodud kõik võimalused töötajate enesetäiendamiseks. Nad saavad osaleda eriala toetavatel koolitustel, õppepäevadel, seminaridel, avatud töötubades ja vajadusel ka kvalifikatsioonitaset tõstvas tasemeõppes. Iga töötaja püstitab endale ise arengueesmärgid, mida ta soovib aasta jooksul täita. Samuti saab ise valida eesmärkide täitmiseks vajalikud erialaspetsiifilised koolitused ja väljaõpped. Iga töötaja võib otsustada, kas ta vajab pereteraapia, perelahendusringi või mõne muu metoodika väljaõpet. Iga kuu on ettenähtud päevad, kus saab valida endale sobiva töökorralduse, sh käia soovi korral ka koolitustel ja seminaridel.
Lisaks töötajate endi valitud vajaduspõhistele koolitustele korraldab rehabilitatsioonikeskus ka sisekoolitusi. Nendele järgneb tavaliselt ka teadmiste jagamine kolleegidega. Koos õppimine ja kogemuste jagamine on saanud organisatsioonis heaks tavaks. Seda tehakse erinevates mõttekodades, aruteludes ning koosolemistel. Kogemuste jagamiseks on levinud mentorlus, samuti üksteise teraapiate vaatlemine ja terapeudi vahetus, et näidata enda töömeetodeid kolleegile.
Kesk-Eesti Nõustamis- ja Rehabilitatsioonikeskus laieneb ja pidevalt lisandub uusi spetsialiste. Nende juhendamine on olulise tähtsusega, kuna iga pädev spetsialist on organisatsiooni jaoks väärtus. Tööle võetakse ka spetsialiste Ukrainast, kellele pakutakse koostöös töötukassaga palgatoetust ja mentorlust. 

Miks on õppijasõbralik töökeskkond teie organisatsioonile oluline?
Kaja Sepp, Kesk-Eesti Nõustamis- ja Rehabilitatsioonikeskuse koordinaator: Meie inimestel peab olema teadmisi ja oskusi inimesi aidata erinevate probleemide korral. Suurem silmaring ja rohkem teadmisi annavad terapeutidele paremad võimalused eduelamuseks ja kliendi probleemi lahendamiseks.  

Miks soosite oma töötajate õppimist ja millist kasu see teie organisatsioonile toob?
Me oleme pädevamad, targemad ja oskame leida erinevaid lahendusviise kõigile unikaalsetele juhtudele. Meie kliendid saavad paremat abi. Me ise oleme targemad. Õhinapõhisus viib edasi ja annab tiivad, kuid kindale vundamendile rajatud teadmised annavad vajaliku toe ja julguse.