Kadri Koha, Jõgevamaa

 

Kadri Koha: olen õppija kaaslane tema õpiteel


                                       

Kadri Koha paarikümneaastane kogemus sotsiaal- ja käitumisteaduste ning psühholoogia vallas on viinud teda koolitama väga erineva vanuse, tausta ja haridusega täiskasvanuid. NLP (neuro-lingvistiline programmeerimine) meisterpraktiku taseme koolitaja ja mänguterapeudina on Kadri koolitanud nii alushariduse pedagooge, sotsiaalpedagooge kui ka töötuid. Samuti on ta hinnatud lektor Järva- ja Raplamaa väärikate ülikoolis.

Kuidas olete koolitajaks saanud ja mida see Teie jaoks tähendab?
Koolitajaks olemine on kutsumus ja minu elustiil. Koolitajaks saamine on olnud pikk enesearengu protsess, mis kestnud üle 20 aasta ja kestab edasi. Üldhariduskoolis erinevates vanuses lapsi õpetades mõistsin, et minu kutsumus ja eelistus on pigem täiskasvanute hariduse maailm. Täiskasvanute õpiteekonnal kaasas olemine on kujundanud minust koolitaja.

Kuidas koolitamine Teie arengut toetab?
Minu areng koolitajana toimub pidevalt õppimis- ja õpetamisprotsessis. Tajun muutusi enda sisemises arengus, mõtteviisides ja hoiakutes, mis avalduvad uute teadmiste ja oskuste jagamisel õppijatele. Õpin ja arenen loova mõtlemise ja otsingute kaudu. Saan kinnitust, et nii õppida kui ka õpetada on võimalik ja huvitav, kui kasutan teooriad ja mudeleid uuest vaatenurgast, annan neile tähenduse, mis toetab nüüdisaegseid tõekspidamisi ja mõttemudeleid. Loon enda jaoks parima teadmise, mida vajadusel kohandan oma tegevuses vastavaks õppijate vajadustele.

Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Koolitamine ning õppijaga kaasas olemine tema arengu- ja õpiteekonnal on minu jaoks protsess, kus täidan paljusid rolle, mille kaudu arenen ja õpin. Nagu näitleja laval, olen mina koolitajana inimeste ees erinevate rollide kandja. Oskuslik rollide vahetamine vastavalt grupi- ja õppeprotsessi olukorrale tagab edu. Tunnen oma tööst erilist naudingut siis, kui koolituse lõpus saan aplausi osaliseks (kahjuks eesriie puudub J). Siis tabangi ennast mõttelt: ma armastan õppijaid ja olen tänulik iseendale – ma olen valinud parima töö maailmas!