C. R. Jakobsoni nim. Torma Põhikool, Jõgevamaa

 

Tormas õpitakse palju ja jagatakse kogemusi teistega


                                                                          

C. R. Jakobsoni nimelises Torma Põhikoolis väärtustatakse elukestvat õpet. Kooli ja lasteaia töötajad õpivad palju ning aukohal on kogemuste jagamine teistega.
„Kõik võimalused on väärt ja õigustavad ennast,“ ütleb kooli ja lasteaia direktor Reet Neimann töötajate enesetäiendamisvõimalusi hinnates. Tema loetelu töötajate viimaste aastate õpivõimalustest on pikk. Kui magistriõpingud on käsil kahel õpetajal ja üks sai tänavu bakalaureusekraadi, siis täiendkoolitustel osalesid kõik pedagoogid. Kõik õpetaja abid läbisid Valgamaa Kutseõppekeskuses lapsehoidja eriala 5. taseme kutseõppe.
Üks-kaks korda aastas toimub koolivaheaegadel pedagoogidele suurem koolitus oma koolis, teema ja koolitaja valib kool. Kuid töötajatel on õigus leida endale ka ise huvipakkuv tööalane koolitus ja seda võimalust kasutatakse usinalt. Ühtlasi osaletakse ka tasuta pakutavates veebiseminarides ja loengutes.
Koolitustel osalevad ka lapsevanemad. Kahe 8. klassi tüdruku loovtöö raames korraldati Sass Henno loeng „Kuidas näha nähtamatut“, kus käsitleti noorte- ja pereprobleeme. See oli suunatud nii õpilastele, õpetajatele kui ka lastevanematele. Koostöös Töötukassaga tehti töötuba 8.–9. klassi lapsevanematele teemal „Kuidas toetada oma last karjäärivalikul“.
Neimanni kinnitusel soovitakse väga osaleda ka nn õpetajalt õpetajale või kokalt kokale õppepäevadel, kus praktikud vahetavad kogemusi ja õpivad üksteiselt. Näiteks käis kogu kooli söökla kollektiiv töövarjuks Palamuse kooli sööklas. Enda majas aga korraldati koolitus, kuhu kutsuti osalema kahe naaberkooli pedagoogid. Leiti, et selline koostöö võiks jätkuda edaspidigi, sest koos on kergem kanda kulusid, rääkimata kasust, mis tekib ühisest kogemuste vahetamisest.

Miks teie organisatsioonis töötajate õppimist soodustatakse ja julgustatakse?
Reet Neimann, C. R. Jakobsoni nimelise Torma Põhikooli direktor: 
hindame elukestvat õpet. Elame muutuvas ühiskonnas ja selleks, et suurel kiirusel toimuvate muutustega kaasas käia, peame ennast täiendama. Suurt rõõmu valmistab, kui tullakse koolijuhi juurde koolitussooviga, mille töötaja on ise leidnud. See näitab, et tahetakse areneda ja täiendada ennast valdkonnas, mida töötaja peab vajalikuks ja mis pakub huvi.

Millist kasu on toonud töötajate õppimise soosimine?
Koolituselt naasnu on tavaliselt täis indu ja uusi teadmisi ning oskusi ja tahet õpitut proovida. Tõsi, on ka juhtumeid, kus ollakse tagasi tulles skeptiline, et „tegelik olukord on hoopis teine“ või „meil selliseid rahalisi võimalusi nagunii ei ole“.
Positiivne on, et koolitusel käinu tutvustab ka kolleegidele uusi teadmisi ja oskusi. Sellest on kasu, kui inimesed käivad majast väljas ja näevad, kuidas on mujal. Siis on kaks võimalust: nähakse, et mujal on parem ja õpitut tuleb kohe rakendama hakata, või nenditakse, et meil on samamoodi, järelikult oleme õigel teel.

Loo autor: Tanel Raig