Aule Sulaoja, Viljandimaa

 

Aule Sulaoja leidis koolitamises oma kutsumuse


                                

Aule Sulaoja on nagu Hunt Kriimsilm, kel üheksa ametit – lisaks Viljandi Kutseõppekeskuse kutseõpetaja ametile on ta ka ehitusettevõtja, kutseeksamite eksamikomisjonide liige ja kutsemeistrivõistluse „Noor Meister“ kohtunik. Just koolitaja ja õpetaja amet on aga see, milles Aule on leidnud oma kutsumuse.

Viljandi Kutseõppekeskuses 17 aastat ehitusviimistluse ja õiguse ainete kutseõpetajana töötanud Aulest sai õpetaja ja koolitaja pooljuhuslikult. Ta meenutab, et tegi kunagi Viljandi Kutseõppekeskuses viimistlustööd ja ütles, et võiks ise ka õpetada. „Nii uskumatu, kui see ka pole – kaks aastat hiljem mulle helistati ja kutsuti kutsekooli õpetajaks. Olen leidnud oma kutsumuse ja saanud teha unistuste tööd, samal ajal ise pidevalt vaimselt arenenud ja uusi teadmisi omandanud,“ on Aule asjade käiguga rahul.
Kutsekoolis teeb ta kursusi enam kui 25 õppeaine raames, samuti koolitab sessioonõppes ja täiendkoolitustel täiskasvanuid. Selleks kuluvad marjaks ära nii Tartu Ülikoolis omandatud õigus- ja sotsiaalteaduste alased teadmised kui ka kutsepedagoogika magistrikraad Tallinna Ülikoolist. Oma ehitusettevõttes pakub Aule praktikakohti ja juhendab praktikante. Praktika käigus on muu hulgas rekonstrueeritud Viljandi Noortekeskust, taastatud Viljandi linna sümboleid, betoonist maasikaid, samuti renoveeritud Viljandi Kutseõppekeskuse mõisa peahoonet ning ühiselamut.
Viljandi Kutseõppekeskuse arendusjuht Marge Hein kinnitab, et Aule on pühendunud õpetaja, koolitaja ja juhendaja, kes on oma mitmetahulise ja laiaulatusliku tegevusega panustanud märkimisväärselt nii oma õpilaste kui ka kogukonna arengusse.

Küsimustele vastab Aule Sulaoja.
Kuidas toetada täiskasvanud õppijaid nende eesmärkide täitmisel?
Peab arvestama, et täiskasvanu on alati ennastjuhtiv õppija, kes tuleb uusi teadmisi omandama eesmärgistatult. Tal on juba kaasas teatud elukogemus ja väärtushinnangud elust ning mingi ettekujutus õpitavast valdkonnast. Täiskasvanuid õpetades peab olema väga delikaatne ja arvestama kõige eelnevaga.

Kuidas koolitamine Teid ennast arendab?
Olen pidevas elukestvas arengus ja õppes ning mulle meeldib see.

Millised on need hetked koolitajatöös, kus tabate end äratundmiselt – mul on nii vahva töö!
Kui näen õppijate silmis siirast elevust aine omandamisel ja lõpuaktustel nende tänutunnet. Samuti heades sõnades, mis nad mulle kallistades kõrva sosistavad.

Nimetage palun kolm oskust, milleta täiskasvanu tulevikus hakkama ei saa?
Ennastjuhtiv, uudishimulik ja usaldusväärne.

Loo autor: Heli Lehtsaar-Karma