Elemendid
Vajadusel heleroheline taustavärv
Ruudukujulise pildiga tekst + meedia
Kutseõppe eesmärk on omandada teadmised, oskused ja hoiakud, vilumused ning sotsiaalne valmidus töötamiseks, ühiskonnaelus osalemiseks ja elukestvaks õppeks.
Kutseharidust on võimalik omandada nii kutseõppeasutustes kui ka rakenduskõrgkoolides. 2024. aastal pakuvad kutseõpet 35 kutseõppeasutust ja 5 rakenduskõrgkooli. Lähtuvalt kooli omandivormist jagunevad kutseõppeasutused riigi-, munitsipaal- ja erakutseõppeasutusteks.
Vajadusel heleroheline taustavärv
Pikliku pildiga tekst + meedia
Täiskasvanud õppijatele pakuvad paindlikke õppevorme kõrghariduse omandamiseks ülikoolid. 2024/2025. õppeaastast jõustuvad kõrgharidusseaduse muudatused, mis puudutavad mitmeid üliõpilaste rahaliste kohustustega seotud teemasid. Eestikeelsel õppekaval täiskoormusega õppimine on ka edaspidi tasuta. Muudatustest saad täpsemalt lugeda siin.
Alampealkiri sektsioonis
- Paljusid erialasid saab omandada peale päevase õppevormi ka kaug- või tsükliõppes – see tähendab, et 75% koolitööst saab teha iseseisvalt ning koolis loengutel või seminaridel tuleb käia vaid mõni päev kuus.
- Paljude ülikoolide juures tegutsevad avatud ülikoolid, mille kaudu saab osaleda täienduskoolitustel, kursustel, õppida ülikoolis pakutavaid õppeaineid, omandada lisaeriala. Rohkem infot saad iga ülikooli avatud ülikooli juurest.
Tavapärase pildiga tekst + meedia, vajadusel slaider
Täienduskoolitus võib olla nii poolepäevane koolitus/seminar üksikute kompetentside arendamiseks kui ka pikemaajalisem koolitusprogramm. Oluline on õppekava olemasolu.
Lühikesi õppekavata infopäevi ja seminare täiskasvanute koolituse seaduse mõistes täienduskoolituseks ei loeta.
Videoga
- Koolituse läbiviijal on täienduskoolituse jaoks olemas tegevusluba või ta on selleks esitanud majandustegevusteate
- Koolitus on kutse-, ameti- või erialaste kompetentside omandamiseks ja õppekavas on ära näidatud seotus konkreetse kutsestandardi või tasemekoolituse õppekavaga sh keeleõpe
Täislaius tekst (võimalusel mitte kasutada, sest pole väga ilus)
AGENDA on Euroopa täiskasvanuhariduse valdkonna tegevuskava, mille eesmärgiks on suurendada täiskasvanute võimalusi elukestvas õppes osalemiseks. Selle all mõeldakse elanikkonna teavitamist, nõustamissüsteemide loomist, paindlikke õppimisvõimaluste pakkumist, täiskasvanuhariduse erinevate osapoolte infovahetust, koostöövõrgustike arendamist jne. Agendat rakendatakse enamikes Euroopa riikides.
Eestis on probleemiks täiskasvanute madal haridustase ja erihariduse puudumine (2010.a andmetel 24–65-aastaste hulgas 32%), mis takistab konkureerimist tööjõuturul.
1/2 laius sisutekst
Inimesi on väga raske õppimise juurde tagasi tuua ning selleks vajalik koostöö erinevate täiskasvanuhariduse osapoolte (koolituse pakkujate, tööandjate, kohalike omavalitsuste, erinevate ministeeriumite ja ametkondade jt) vahel ei ole kahjuks piisav.
1/2 laius sisutekst
Sihtgrupp: madala haridustasemega (ilma keskhariduseta või ilma kvalifikatsioonita ja vananenud oskustega) täiskasvanud.
Eesmärk: õppijate arvu suurendamine ja täiskasvanud elanikkonna teadlikkuse tõstmine õppimisvõimalustest.
Inimeste kontaktid
Kertu Eensaar
Projektijuht
Ene Käpp
Projekti konsultant
Monica Marfeldt
Projekti arendusjuht
Ruth Kuriks
Projekti finantsspetsialist
Sirje Plaks
Kutsekomisjoni liige, AGENDA projekti koordinaator

Annika Armipaik-Nukki
Haapsalu KHK praktika koordinaator

Epp Orgmets
Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu ettevõtluskonsultant

Sirje Pauskar
Pärnumaa KHK täiendus- ja ümberõppe teenistuse juhataja

Kärt Kuvvas-Mekk
Valgamaa Kutseõppekeskuse õppekorraldusspetsialist

Pille Tutt
Rahvakultuuri keskuse spetsialist Jõgeva maakonnas

Lota-Ly Peterson
Võrumaa Haridus- ja Tehnoloogiakeskuse projektijuht

Viive Einfeldt
8feh OÜ ja MTÜ Eesti NLP Instituudi koolitaja
Asutuse kontaktid
Tule külla
Parda 4 (3. korrus), 10151 Tallinn
Kirjuta meile
Registrikood 80070339
IBAN EE472200221010097390
ETKA Andras kuulub tulumaksusoodustustega mittetulundusühingute ja sihtasutuste nimekirja.