EsilehtViljandimaa aasta õpitegu 2020: Cleveroni Akadeemia

Viljandimaa aasta õpitegu 2020: Cleveroni Akadeemia

                                                                    

2019. aastal asutatud Cleveroni Akadeemia pakub koostöö EEK Mainor Eestiga esmakordselt IT-hariduses praktilist rakenduskõrgharidusõpet robootikatarkvara arendamises. Töökohapõhist õpet, kus üliõpilasi juhendavad EEK Mainori õppejõud, erialaeksperdid ning konkreetse ettevõtte tippspetsialistid on siiani kasutatud kutseõppes, kuid väga vähe kõrghariduses. Cleveroni müügihaldur ja juhiabi Teele Sauli sõnul vajab Cleveron tehnoloogiaettevõttena töötajaid, kellel on lisaks teadmistele ka oskused. „Seetõttu on 50% meie õppekavast praktika. Lisaks on meeskonnatöö ja oma oskuste ning teadmiste rakendamine kohe pärast õpingute lõppu on tööturul väga oodatud,“ kinnitab ta. Seejuures tasub AS Cleveron üliõpilaste eest õppemaksu, maksab stipendiumit 400 eurot kuus ning majutab ja toitlustab tasuta. Toetava õpikeskkonna tagab nüüdisaegne tehnilise varustusega praktilalabor, mis võimaldab näha ja õppida maailmatasemel tootearendust. Sellele lisaks kasvatab noorte oskusi, konkurentsivõimet, kirge ja huvi toote- ning tarkvaraarenduse vastu ka koostöö oma valdkonna tippudega.

Mis oli projekti käivitamise ajendiks?
Saul selgitab, et mõte uue õppekava rajamisest tekkis Arno Kütil 2013. aasta kevadel ajalehe Sakala ja Euroopa Parlamendi korraldatud arvamusliidrite lõunal. „Seal arutleti, kuidas Viljandi ja selle ümbruskaudne piirkond kiiremini arenema panna. Ühe mõttena kerkis esile, et IT kool võiks anda selleks võimaluse. Siiani oli Viljandi andekatel noortel võimalus minna pärast gümnaasiumi lõpetamist edasi õppima Tartusse, Tallinna või välismaale. Tagasitulek Viljandisse on olnud pigem erand. Kõrgkooli rajamine loob aga võimaluse, et nad ei pea siit kuskile minema,“ rääkis Saul.

Millised on Teie ettevõtmise tulemused ja kasu inimestele (ning Eestile) laiemalt?
„Akadeemia rajamine annab lootust, et see meelitab Viljandisse usinaid noori,“ selgitab Saul akadeemia mõju kogukonna arengule. „Kuigi me pole seadnud tudengitele mingeid kohustusi ennast tulevikus Cleveroniga siduda, on meil siiski võimalus tagada oma ettevõttele vajalikud töötajad. Me ei keela neil kuhugi mujale tööle minemast. Missioon on robootikavaldkonnale laiemalt kasu tuua, ehk loovad nad hoopis omaenda ettevõtteid. On väga võimalik, et mõni potentsiaalne loodav ettevõtte saab tulevikus Cleveroni partneriks,“ kirjeldas Saul loodavat ühiskondlikku kasu.