Raplamaa aasta õpitegu 2020: Maailmamaitsete tundmaõppimine joogikunstis
Joogikunsti OÜ eesmärgiks on laiendada Eestimaa inimeste silmaringi ja hoida neid kursis kiiresti areneva joogimaailmaga. Sealjuures Joogikunsti OÜ missiooniks inimeste teadlikkuse kasvatamine, et nad oskaksid teha paremaid valikuid ja õpiksid joogikultuuris orienteeruma. Maailmamaitsete tundmaõppimine Joogikunstis seisnes 45 koolituse korraldamises kahe aasta jooksul. Koolitusi läbis u 500 inimest, peamiselt Raplamaalt. Teemad on olnud erinevad: sissejuhatav koolitus veinimaailma, sissejuhatav koolitus õllemaailma, õllekoolitus edasijõudnutele, vahuveini koolitus. Erinevate maade joogikunsti esindajateks on olnud Itaalia, Hispaania, Sloveenia ja Portugal. Korraldatud on ka alkoholivabade kokteilide koolitusi, kohalikke joogitootjaid tutvustavaid koolitusi ning degustatsioone. Koolitatud on ka Raplamaa Toiduvõrgustiku liikmeid ning Raplamaa restoranide töötajaid.
Mis oli projekti käivitamise ajendiks?
Projekti eestvedaja Inga Hermansoni sõnul puudus inimestel võimalus saada vahetut infot ja nõustamist erinevate alkohoolsete toodete kohta ning harida ennast veini-ja õllemaailmas. „Lähtuvalt oma vajadusest tundsin, et Raplas võiks selline ettevõtmine sobida. Olles ise läbinud Eesti Sommeljeede Assotsatsiooni juures tegutsevas sommeljeekoolis veinitundja ja juunior-sommeljee koolituse ning sooritanud eksamid, oli mul kindel soov oma plaan ellu viia. Niisiis avasin Raplas oma väikese butiikkaupluse „LaCopita“, mis pakub kohalikele ja lähiümbruse inimestele võimalust osta kvaliteetseid lahjasid alkohoolseid jooke koos personaalse teenindusega ning osaleda kultuurset alkoholitarbimist edendavatel koolitustel ja degustatsioonidel.“
Millised on Teie ettevõtmise tulemused ja kasu inimestele (ning Eestile) laiemalt?
Hermanson on tänaseks tegutsenud aktiivselt 3,5 aastat, korraldades igakuiselt avalike koolitusi erinevatel veini- ja õlleteemadel, võimaldades inimestel osa saada erinevate maade kultuuridest läbi maitsete. Ta teeb koostööd kohalike toitlustusettevõtetega, korraldades koos ettevõtluskeskusega erinevaid joogikoolitusi ja leides parimaid lahendusi nende menüüde täiendamiseks. Hermanson rääkis, et kuigi tundub, et alkohoolsete jookide tarbimine Eestis väheneb, kasvab teadlik lahjade alkohoolsete jookide tarbimine. „Inimesed soovivad tarbida vähem, kuid teadlikumalt. Eesmärgiks ei peaks olema ennast lihtsalt purju juua, vaid saada jookidest maitseelamusi. Eestis on joogikultuuri juurutamine alles lapsekingades. Seda enam tuleb sellega tegeleda, et saada osa sellest, mida muu maailm tunneb juba sajandeid,“ püüab ta murda alkoholi liigtarbimise mustrit Eesti ühiskonnas.